Alespoň tak o tom referuje analýza výkonu některých grafických karet v demu Need for Speed Carbon zveřejněná na Elite Bastards. Z jejich čísel nejenom že vyplývá, že je hra náročnější, než její "Most Wanted" předchůdce, ale také, že výrazně sedí ATI kartám. A to tak, že výrazně. Všechny testované high-endové karty ATI, tedy zejména RADEON X1900 XTX, X1950 Pro a X1800 XT si s hrou poradily naprosto bezproblémově a deklasovaly konkurenci NVIDIE v podobě GeForce 7590 GT, GeForce 7900 GS a GeForce 7600 GT. Někdy i o 50 a více procent. Samozřejmě, v testu chybí třeba GeForce 7950 GTX, ale na základě výsledků nelze příliš předpokládat, že by měla v porovnání s RADEONem X1950 XTX vůbec nějaké šance.

Jelikož to podle všeho vypadá, že NFS: Carbon z hlediska technické stránky nepřináší oproti NFS: Most Wanted prakticky žádné drastické změny (ale možná se pletu...), tak se dá jen těžko odhadovat, čím je takový rozdíl ve výkonu způsoben. Použity jsou stejné odlesky, stejný osvětlovací model, stejné stíny, podobné textury, stejné efekty (Motion Blur). Snad trochu detailnější jsou modely aut a vše se tak nějak víc... leskne (dodatek: a to nepředpokládám, že by bizarní styl řízení měl vliv na výkon). Šachovat s nastavením grafických detailů je tedy nutnost, hlavně pokud jste majitelem mainstreamové karty a nějakého toho slabšího procesoru. Pomýšlet na pokročilý antialiasing a anizotropní filtrování je utopie, když vám klesá rychlost vykreslování pod úroveň 30 snímků za vteřinu (fps) a tím spíš je to utopie u závodní hry.