AMD Ping Pong DX10.1 tech-demo
zdroj: tisková zpráva

AMD Ping Pong DX10.1 tech-demo

27. 8. 2008 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

3000 míčků fyzikálně nasimulovaných, reagujících samy na sebe a ještě na dva fény. Které hry něco takového využijí?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva AMD se vytasilo s technologickým demem, jehož cílem je představit veřejnosti některé vlastnosti a možnosti API DX10.1, které podporují série Radeonů HD 4800 a HD 3000. Díky platformě Spider a možnostech zmíněných GPU se tak dají realizovat grafické vlastnosti, které umožňují efekty spadající do kategorie Real-Time Global Illumination (globální iluminace prováděná v reálném čase). Ta je doplněna také o fyziku optimalizovanou pro vícejádrové systémy (aktuálně pro čtyřjádrové CPU AMD Phenom). Tech demo si mohou spustit majitelé zmíněných Radeonů a vyzkoušet si na vlastní kůži to, co některé vlastnosti v reálu dělají a jak mohou fungovat ve hře.

Ve scéně se nachází na 3000 ping-pongových míčků, fyzikálně nasimulovaných, reagujících samy na sebe a ještě na dva fény (fukary), které ovládá hráč. Na každý míček se promítá celá řada světelných zdrojů, včetně světel nepřímých, odražených, a dodáno je i měkké stínování počítané v reálném čase. Vyhlazování je prováděno pomocí Multi-Sample Antialiasingu. Uprostřed scény se pak nachází plasma obrazovka, která je zpracována/renderovaná za pomoci fluid simulace (simulace chování kapalin), při této příležitosti prováděné přes GPU - viz následující video:

zdroj: Archiv


ATI Ping Pong DX10.1 tech-video - stažitelná verze (82 MB, high-res)

Toto Ping Pong demo ke spuštění na vašem počítači vyžaduje Windows Vista Service Pack 1, nějakou AMD Radeon HD 3600 nebo AMD Radeon HD 3800 grafickou kartu, minimálně 512 MB video paměti, ovladače Catalyst 8.3 nebo vyšší, procesor se 2 nebo 4 jádry a 2 GB operační paměti RAM.

Obrázek zdroj: tisková zpráva AMD tento týden oznámilo, že se dohodlo s několika vývojářskými studii, která budou tyto efekty DX 10.1 (podporované nejméně ATI Radeon sériemi HD 3000 a HD 4800) využívat ve svých titulech - EA Phenomic s karetní RTS Battleforge (jaro 2009), Creative Assembly s futuristickou RTS Stormrise (podzim 2009) a pak NHN Games s RPG Cloud 9, o němž slyším prvně. Jak sami vidíte, jedná se o hry, které nejsou příliš očekávané a tohle podporování DX 10.1 se hodí spíš jim k většímu zviditelnění, než aby tomu bylo naopak, kdy by se AMD-ATI vytáhlo ulovením něčeho extra očekávaného a přimělo tím hráče k pořízení svých grafických karet.
zdroj: AMD, PR

cappy

Nejnovější články