3dfx Voodoo4/5 HSR test
zdroj: tisková zpráva

3dfx Voodoo4/5 HSR test

29. 11. 2000 20:26 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Na Riva Station se objevil velice zajímavý článek zabývající se testem HSR (Hidden Surface Removal = odstraňování neviditelných povrchů) algoritmu, který je ukrytý v nových beta driverech pro 3dfx Voodoo4/5.

Dosažené výsledky jsou impozantní. Na sestavě s PIII 866E, ASUS CUSL2, 128MB RAM, Win98SE dosáhl autor v Quake 3, rozlišení 1600x1200, nastavení High-Quality téměř 100fps (normálně má Voodoo 5 28fps a GeForce2 Ultra 54,7fps). Bohužel tato nová vlastnost je zatím v raném stádiu vývoje, takže se v obraze objevují nepříjemné zmetky a také hra se nechová příliš korektně. Ačkoliv je díky tomu tato implementace HSR zatím nepoužitelná, jasně ukazuje směr, kterým by se vývojáři grafického hardware měli ubírat. Můžeme jen doufat, že budoucí čipy, jako např. NV20 od nVidie nebo Radeon 2 od ATI, již budou mít tuto vlastnost implementovanou přímo v hardware.

MB

Nejnovější články