Pokud tento problém nebude odstraněn v nějakém opravném patchi, nebude možné dosažené výsledky nějakým rozumným způsobem porovnávat. Zde přetiskujeme návod popsaný v jednotlivých krocích, jak dosáhnout vyššího výsledného skóre:
1) Nastavte taktovací frekvence na vaší videokartě na základní (defaultní) hodnoty
2) Spusťte 3D Mark 2003
3) Odstartujte benchmarkování, potom stiskněte Escape
4) Nyní otevřete utilitu na přetaktování grafických karet a s její pomocí grafickou kartu přetaktujte
5) Benchmarkujte znovu, ale nyní benchmark dokončete
6) Pochlubte se s dosaženým výsledkem v online browseru
Problém je v tom, že 3D Mark 2003 si ověří frekvence grafické karty pouze při startu, ale na následné změny nebere zřetel. Naměřený vyšší výkon se však zapíše, jako dosažený s původními, nižšími frekvencemi. To je rozhodně chyba, která na prestiži 3D Marku zrovna nepřidá, stejně tak, jako nepřidala
stížnost nVidie na neobjektivitu testů. Na tu dnes Futuremark kontroval dlouhou
odpovědí, kde viceprezident marketingového oddělení rozebírá všechny body kritiky a vysvětluje, co je vedlo například k použití Pixel Shaderů 1.1 a 1.4 atd. Pro zajímavost, 3D Mark 2003 si prý za prvních 72 hodin od vydání
stáhlo přes 1,5 milionu lidí z celého světa a z našich lokálních mirrorů přes 15 tisíc čtenářů.
cappy