Důvodem nejsou ani tak jimi obsahované/neobsahované technologie, jako spíše slabý výkon v 3D aplikacích, což je pro hráče nepřípustné. Samostatná grafická karta, tj. výkon za každou cenu, nad vším ostatním u PC maniaků automaticky převládá. Otázka je, změnilo se něco u nové generace integrovaných čipů NVIDIA?
Původní IGP od NVIDIA bylo založené na nForce 2 a mělo grafické jádro z GeForce 4 MX. Přičemž MX bylo označení pro derivát dospělého čipu GeForce 4 Ti. IGP v nForce 4 bylo lepší než Intel i865G "Extreme Graphics", ale s odchodem nForce 2 se NVIDIA o integrovaná řešení přestala snažit a soustředila se na něco jiného. V poslední době nastal obrat, neboť je tu inovované IGP, GeForce 6100 a 6150. Podporuje DirectX 9, Shadery 3.0, akceleruje dekódování videa a samozřejmě bude spolupracovat s Windows Vista, nadcházejícím operačním systémem od Microsoftu.

Ale žádné zázraky se nedějí. Číslovka v názvu prozrazuje, že jejich výkon bude nižší než u GeForce 6200 s TurboCache technologií - viz test na X-BitLabs. S dvěma renderovacími cestami, sdílenou pamětí a taktem 425 nebo 475 MHz se ani není co divit. Pro náruživého hráče víceméně nepoužitelné. Výkon ve Far Cry v 800x600 je 18,62 fps, v DOOM 3 na střední detaily 12,6 fps. Na druhou stranu je tu malé vítězství nad ATI Xpress 200, který má sice 4 pixel pipeline, ale jen 333 MHz. Navíc IGP NVIDIA podporují High-Definition Audio, které se může osvědčit v malých počítačích, prodávaných jako centrum domácí zábavy.