zavřít

16 renderovacích cest na GeForce 6800?

- Hardware autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Na grafických čipech ATI je možnost dodatečně zapínat vypnuté renderovací cesty (pipeline) již hodně dlouho známá.

Nyní je to samé údajně možné provádět i s některými čipy NVIDIA. Informace pochází od Alexeye Nikolaychuka, autora utility RivaTuner. Ten objevil způsob, jakým se na čipech NVIDIA GeForce 6800 jednotlivé renderovací cesty při výrobě vypínají a jak je softwarovou cestou zase zapnout.

Je to možné díky způsobu, jakým se grafické čipy vyrábějí. GeForce 6800 Ultra (16 pipelines), GeForce 6800 GT (16 pipelines) a GeForce 6800 (12 pipelines) jsou v podstatě stejné a mají stejný základ, kterým je jádro NV40. Při závěrečném testování však některé kusy nepracují správně při renderování scény. Proto jsou jim poškozené části dodatečně vypnuty, aby se nemusel čip vyhazovat jako zcela nefunkční. Karta s takovýmto čipem je pak prodávána za sníženou cenu, ale také se slevou a může představovat výhodnou koupi vzhledem k poměru cena/výkon.

zdroj: digit-life

cappy

Kupte na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.