Pravdou je, že v tomto rozhovoru tluče Willits jeden hřebík na hlavičku za druhým. „Proč je takový zájem o RAGE? Protože jsme udělali Doom, Quake a Wolfenstein. Nikdo by se o RAGE nestaral, kdyby nebyla od nás! Na GamesComu jsme měli v soutěži top titulů Modern Warfare 3, Battlefield 3, Uncharted 3, Batmana 2 a RAGE. To je skoro jedna řada trojek“. Willits tak naráží na to, že je čím dál těžší prorazit s vlastní značkou, čili se hrou, která není jen pokračováním. Dle něj jsou tyto pokusy kvůli nákladům na vývoj čím díl více risikové.
Podle Willitse je současné prostředí pro vývojáře krajně riskantní a nebezpečné. „Je to těžší a těžší, opravdu. Průmysl je mnohem dražší. Pokud chcete získat klíčového a kvalitního pracovníka, je to velmi drahé. Je riskantní vytvářet novou značku. Je to vlastně hazard. A pokud na něj přistoupíte, opravdu potřebujete dát home run“. Mýlí se? Podle všeho ne. Když se podíváme na to, kolik bylo zavřeno studií spolu s ekonomickou recesí, tak se vytváří pro celý průmysl prostředí nepříznivé značkám, které nejsou velké a zavedené.
22. 9. 2011 14:20 | Byznys | autor: Aleš Smutný |
Čím dál častěji se v dnešní době hovoří o snaze vytvářet velké hity za každou cenu. Tim Willits z id Software se k těmto hlasům přidal a pořádně se do tohoto trendu, který by pro herní průmysl mohl být zhoubný, opřel. „Herní průmysl by neměl být poháněný honbou za hity. Velké tituly budou ještě větší, což není udržitelné. Podle mě se to zhoršuje. Velké tituly, velké hity, to bezesporu. Dále je tu pár titulů, kterým se daří relativně dobře, ale pak jsou tu všechny ostatní, které mají problémy. Podívejte se na prodeje Call of Duty oproti Crysis. Crysis 2 je dobrá hra, ale jsou tu milionové rozdíly v počtu prodaných kopií – a přitom se, co do zábavnosti, skoro neliší“.