Podivuji se ve smyslu, že podobné kroky herní studia prakticky vůbec nepodnikají. Filmy na bázi počítačových her vznikají (když už) v poměrně nepovolaných rukách a výsledky bývají žalostné. Ale v případě The Long Dark se filmové adaptace vůbec nebojím. Vše má totiž pevně v rukách zakladatel a kreativní ředitel studia Hinterland, Raphael van Lierop.
Ten se spřáhnul s velice zkušeným producentem Jeremy Boltem, který stojí za sice průměrnou, ale divácky koukatelnou sérií Resident Evil (případně o kus horší sérií Rally smrti a nic moc snímkem Pompeje). Pominete-li příběhovou (ne)kvalitu těchto filmů, produkční stránce není snad co vytknout. A o scénář se v tomto případě stará sám Lierop, jehož krátký snímek představující povedenou vizi filmového The Long Dark (nikoliv trailer) můžete vidět níže.
Ze snímku je patrný obrovský důraz na ponurou atmosféru, temné vyprávění a úchvatné záběry tichého světa „zničeného“ přírodní katastrofou. V podobném duchu by se měl nést i samotný film, o kterém vlastně nevíme vůbec nic. Lierop se akorát netají inspirací ve filmu Cesta a televizním seriálu Živí mrtví (The Walking Dead).
Jedna dobrá zpráva střídá další dobrou, tentokrát tedy hlavně pro samotné studio. K dnešnímu dni, tedy od počátku předběžného přístupu The Long Dark v roce 2014 do jeho vydání, se prodalo 1.3 milionu kopií. Pozoruhodné na tomto čísle je, že v dubnu letošního roku bylo téměř poloviční.
Během čtyř měsíců před vydáním se tedy prodalo stejně kusů, jako během dvou a půl let od počátku předběžného přístupu. A je celkem jasné, že díky hotovému stavu, příběhové kampani a budoucímu filmu se toto číslo jen tak nezastaví.