Studio Vicarious Visions, mezi jehož nejnovější hry patří Crash Bandicoot N. Sane Trilogy či Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, defacto přestalo existovat. Ne že by se z něj vývojářky a vývojáři snad vypařili, nadobro ho však spolkl Blizzard a studio už nebude vyvíjet hry pro nikoho jiného v rámci Activisionu.
We've officially merged with Blizzard Entertainment. Our development team will remain in Albany, NY and fully dedicated to Blizzard games. We invite you to follow us @Blizzard_Ent
— Vicarious Visions (@VvisionsStudio) April 12, 2022
Součástí Blizzardu se Vicarious Visions částečně stalo už loni v lednu, kdy se ze samostatného týmu pracujícího na vlastních hrách proměnilo v podpůrné studio a vypomáhalo s Diablo II: Resurrected. V říjnu se pak vyrojily spekulace, že došlo k propojení obou firem, které Vicarious Visions potvrdilo včera. Studio bude nově působit pod názvem Blizzard Albany podle sídla v hlavním městě amerického státu New York.
Vicarious Visions založili bratři Karthis a Guha Balovi v roce 1991, svou první hru, Synnergist, ale vydali až o pět let později. V průběhu let se proslavili především hrami pro handheldy, zlaté časy si zažili zejména v éře Game Boy Advance a Nintendo DS. Activision studio koupil v roce 2005 a postupem let ho proměnil v primárně podpůrnou jednotku pro značky Guitar Hero, Skylanders nebo Destiny. Ke spolknutí Blizzardem došlo navzdory úspěchu Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, na němž Vicarious Visions výjimečně pracovali samostatně.
Reakce na přejmenování i změnu tvůrčí náplně studia jsou spíše rozpačité - někteří fanoušci prosí Microsoft, aby tuto proměnu zastavil, až se stane novým majitelem Activisionu Blizzard, další opatrně doufají, že by talenty z VV mohly Blizzardu vlít do žil tolik potřebnou novou krev.
Ačkoliv prosby směrem k Microsoftu možná zní poněkud fantasmagoricky, nechal se šéf Xboxu Phil Spencer částečně v žertu slyšet, že jedním z důvodů, proč Activision Blizzard kupují, je možnost přivést zpět k životu některé ze značek, které miloval jako dítě. Těžko soudit, jestli mezi nimi byly i některé z her od Vicarious Visions, ale určitě to není nemožné.
Každopádně k dokončení akvizice nedojde dřív než během fiskálního roku 2023, který v Microsoftu končí 20. června 2023, což je pořád poměrně dlouhá doba.