Šéf EA hlásá: tradičním konzolovým cyklům odzvonilo
zdroj: tisková zpráva

Šéf EA hlásá: tradičním konzolovým cyklům odzvonilo

27. 7. 2011 13:59 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

S posledním červnem přišlo vyhodnocení prvního kvartálu hospodaření Electronic Arts a...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva S posledním červnem přišlo vyhodnocení prvního kvartálu hospodaření Electronic Arts a akcionáři si mohou spokojeně mnout ruce. Společnost totiž zaznamenala tržby ve výši 999 milionů dolarů, což je o 23% více, než měla loni touto dobou. Co se týče přímo profitu, 221 milionů oproti 96 z loňského roku, hovoří jasně. Největší zásluhu na celkových tržbách mají konzole PS3 a X360, které se spolu zasloužily o 653 milionů dolarů, což tvoří 65% tržeb z tohoto čtvrtletí. Zabodovala hlavně PS3, která zvýšila „své“ tržby o 47%, z 209 milionů na 308.

Co se týče mobilního a handheldového trhu, zde v EA zaznamenali pokles o 7 procent, může za něj silný propad příjmů z PSP a DS, který nedokázal nárůst z mobilního segmentu kompenzovat. Mezi nejúspěšnější tituly, které se přehouply přes 2 miliony prodaných kusů, se (symbolicky) řadí Portal 2, Dragon Age 2, Crysis 2 a Dead Space 2. John Riccitiello si pochvaluje i digitální prodeje, které na tržbách stouply na 232 milionů dolarů z loňských 176. Nicméně, dost čísel, John Riccitiello ve své zprávě i zhodnotil vývoj trhu a přináší zajímavé poznatky.

Dle něj je důležité zaměřit se na transformaci trhu a specifika související s konzolovým cyklem – jak se ukazuje, konzole jsou i přes neutuchající diskusi o jejich zastarávání, stále dominantním hráčem. Riccitiello říká: „Většina z nás si uvědomuje, že se herní průmysl radikálně mění a rychlost této změny drasticky akceleruje. Cyklus, kdy měly konzole 4-5 let času a vývojáři se mohli pozvolna adaptovat, je nenávratně pryč.

Uvědomte si, že před 18 měsíci zde nebyl žádný iPad, Google teprve experimentoval s Androidem a největší hry spoléhaly hlavně a jenom na zisky z launche. Uvědomte si, že dnes každá z hlavních konzolí má ovladač, který pobízí uživatele, aby jen neseděli na gauči a zapojili se do akce. Na smartphonech a tabletech jsou nejprodávanějšími aplikacemi hry. Nejrychleji rozvíjející se distribuční kanál pro konzole i PC je digitální distribuce. Zatímco se herní průmysl od základu změnil, hry nyní zasahují mnohem širší publikum, než kdy předtím“.

Riccitiello posléze už jen potvrdil to, co víceméně víme. EA rozhodně chce podporovat silné značky, od nich se pak dají odvíjet další sekundární projekty. Dále se chce EA věnovat, z jejich strany stokrát omílané, podpoře digitální distribuce, přičemž jejich systém Origin by neměl být omezen jen na hry od Electronic Arts. A samozřejmě se chce věnovat i investici do budoucna a nových studií, což potvrzuje založením nového studia v Austinu, potažmo nedávná akvizice PopCapu.

Nejnovější články