Persona 5 je nejúspěšnějším dílem série, prodala dva miliony kusů
zdroj: Archiv
Byznys

Persona 5 je nejúspěšnějším dílem série, prodala dva miliony kusů

1. 12. 2017 10:46 | autor: Václav Pecháček |

Persona 5 je podle všeho výtečná hra. Do onoho „všeho“ lze zahrnout například stránku na Metacriticu, nebo ještě lépe recenzi Viléma Koubka, který ji označil za „vynikající pokračování série“ a „takřka stohodinový zážitek, který v sobě míchá JRPG s adventurou, logickými hádankami a simulací randění.“ Takže jasná devítka! A je jedině dobře, že neviditelná ruka trhu táhne s recenzí za jeden provaz. Dokazují to nejnovější čísla – hry se po celém světě prodaly velice slušné 2 miliony kusů.

To je vynikající cifra pro hru, kterou by šlo oprávněně zařadit do oné těžko definovatelné kategorie „niche“. Středoškolská anime hra na superhrdiny, ještě navíc s temně psychologickými podtóny a tématem zneužívání, šikany a společenského útlaku… No, mainstream rozhodně vypadá jinak. Podle odhadů však pátý díl hravě překonal prodeje svých předchůdců, což je dobré znamená pro budoucnost série, kterou po letech opustil ředitel vývoje Kacura Hašino.

zdroj: Vlastní

Dvoumilionové prodeje nejsou zas až tak šokující, když vezmete v úvahu, že už v dubnu byl prodán milion a půl kopií – samozřejmě díky dřívějšímu vydání v Japonsku, protože se západním datem vydání 4. 4. by to jinak Persona 5 stíhala asi jen těžko. Ředitel studia Atlus USA, Naoto Hiraoka, k tomu řekl: „Byl to pro naši společnost neuvěřitelný rok, reprezentující naši ambici vydávat japonské hry na západě. (…) Těšíme se, až našim fanouškům příští rok přineseme další neuvěřitelné hry.“

Na můj vkus by celý citát mohl být trochu méně, však víte, neuvěřitelný, ale nač kritizovat styl, když smysl je víc než jasný. Za pár let se zkrátka můžeme určitě těšit na další pokračování, i když pokud jste na tom jako já, možná se budete modlit, aby tvůrci moc nepospíchali – jak už psal Vilém, Persona 5 vám zabere skoro sto hodin, a bylo by fajn si ji zahrát ještě předtím, než se objeví její následovník. Je každopádně dobře, že se Atlus utvrdil v tom, že i dříve okrajová značka, která cílila primárně na Japonské, může uspět v lokalizované verzi na západě.

Nejnovější články