Multiplayerový survival Rust od autora Garry's Mod jde na dračku
zdroj: tisková zpráva

Multiplayerový survival Rust od autora Garry's Mod jde na dračku

20. 1. 2014 19:11 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Multiplayerových survival her na způsob DayZ je po úspěchu původního modu k dispozici celá řada – od nevábných kopií až po hry, které se možná kdysi DayZ inspirovaly, ale dále už šly vlastní cestou. Rust spadá do druhé jmenované škatule a jakkoli byla hra nezřídka k DayZ přirovnávána, jde si od spuštění early access verze vlastní cestou. A kráčí po ní s hlavou vztyčenou i s pořádně vypnutým hrudníkem. Možná si k tomu i píská a má dobrý důvod. Jak v rozhovoru pro Games Industry prozradil šéf studia Facepunch Garry Newman, rozpracovaná verze Rust jde pořádně na dračku. Za první měsíc od zahájení "prodeje" hra vydělala (ne utržila, jde o čistý zisk) 40 % toho, co vydělal Garry’s Mod za devět let.

Srovnání těchto dvou her se přímo nabízí, protože Garry Newman je samozřejmě ten Garry, který kdysi jen tak při pilování svých kodérských schopností vystřihnul Garry’s Mod. V jeho studiu Facepunch dnes pracuje zhruba 15 lidí a jak pro GI.biz prozradil, zhruba 22 milionů dolarů, které za ta léta utržil z prodeje Garry’s Modu, představují fajn finanční polštář pro poklidný vývoj Rust. Hra by však vznikla i bez této injekce – jen by to byl vedlejšák vznikající po večer mimo hlavní práci.

Rust se doposud prodalo přes 250 tisíc kopií, což při ceně 19 éček vydá na tržby v řádu několika milionů dolarů. Rust tak podle všeho čeká ještě dlouhá a růžová budoucnost a někdy v budoucnu snad i finální verze. Brát si však výraz „finální verze“ u řady současných early access projektů vůbec do huby je značně riskantní. Kolikrát ani tvůrci samotní nemají ponětí, jak dlouho jim bude trvat než hru dokončí a jaké prvky jim ještě zbývají dodělat. V případě Rust mají vývojáři samozřejmě docela dobrou představu, jak budou zajímavý základ rozšiřovat, ale jak Garry v rozhovoru naznačuje, podoba či implementace různých mechanik se bude do jisté míry řídit odezvou komunity aktivních hráčů, co už si hru koupili a mají opravdu zájem se na jejím vývoji podílet.

...

O Rust jsme docela trestuhodně psali naposledy před více než půl rokem a od té doby nic. Prošvihli jsme zcela i spuštění early access verze. Popel už se ale sype. Ne kvůli popularitě, nýbrž kvůli atraktivitě konceptu. Zatímco DayZ je vlastně čistý survival, Rust spojuje přežití v krajině s prvky Minecraftu, zejména s budováním objektů. Přidává k tomu komunitní aspekt v podobě tvorby aliancí vedoucích k budování větších objektů a kolonií, třeba ve formě měst. V Rust však vedle vedle tohoto mírumilovného aspektu a snahy o přežití v krajině nechybí ani PvP pletky mezi hráči, ve kterých jde o virtuální kejhák. Dohromady jde o množinu pádných důvodů, proč  některého z našich autorů do Rust vyslat, aby přinesl zprávu o situaci na zdejších serverech.

Nejnovější články