...a kupodivu neobsahuje ani nahuštění chemtrails letů, ani navýšení obětování minoritních panen. Ba naopak, Söderlund řekl, že cesta za lepší pověstí už začala s rušením Online Passů čili upuštěním od boje proti bazarovým hrám. A půjde se ještě dále!
"Ani na vteřinu nevěřím tomu, že bychom byli nejhorší společnosti v Americe. Věřím však, že pokud jste tak označeni, musíte si sednout a zeptat se sám sebe 'Proč o nás lidé říkají takové věci?'. Právě to jsme udělali a začali si tak uvědomovat, že činíme určité věci, které se lidem nelíbí." začal Söderlund s výčtem metodologie nové next-gen vize společnosti.
“A tak jsme se zaměřili na něco tak jednoduché, jako byl Online Pass. Lidé nám říkali, že ho nechtějí. Takže jsme zvážili pro a proti a nakonec jsme řekli 'OK, zbavíme se toho'. Tato rozhodnutí musejí být reakcí na to, co nám zákazníci říkají, a co po nás chtějí. A to je něco, co jsme v minulosti zřejmě podcenili."
Söderlund dále pokračuje vcelku logickým tvrzením, že pokud se EA zlepší, zaslouží si znovu důvěru a respekt zákazníku. "Nechceme být špatní, nemáme touhu být zvoleni za nejhorší firmu Ameriky. Právě naopak, chce být zvolení za nejlepší." Je prý normální, že společnost může učinit chybná rozhodnutí, nic prý nikdy není dokonalé. Ale pokud na chyby dojde, je třeba je přiznat, a učinit kroky k nápravě.
Za prohlášením může být i skutečnost, že letošní hry EA jako Battlefield 4 se prý neprodávají tak dobře, jak se čekalo. Söderlund v tom vidí přechodné období při změně konzolových generací. Zároveň však na předpokládaném úspěchu střílečky Titanfall přiznává, že za horšími prodeji BF4 může být i něco více. Titanfall totiž na E3 posbíral řadu cen, ke zjevnému zděšení managementu přitom nejde o pokračování nějaké milované série, ale začátek nové značky. Jak si to vysvětlit?
"Ta reakce (na Titanfall na E3) nám ukázala, že hráči nechtějí hrát totéž každý rok. A dokonce i hrám, které stavíme na serialovém vydávání, musíme zajistit neustále inovace, jinak nám za ně lidé nezaplatí."
Ať už si šokovaně protíráte oči, nebo kontrolujete kalendář, není-li 1. dubna, můžete se o pravdivosti rozhovoru v původní, nepřeložené formě dočíst zde. Söderlundovi by někdo ještě mohl doporučit lepší zacházejí s vývojáři, vypouštění her až po jejich skutečném dokončení nebo neprznění starších značek, například naposledy s Command & Conquer. Dojem z pokání by pak byl vlastně perfektní.
Jedná se o upřímnou výpověď nebo mrkání na akcionáře? To nechť si už každý rozhodne sám. Až tklivý rozhovor však Söderlund dramaticky zakončil slovy "Chci, aby si nás lidé pamatovali kvůli hrám, nikoliv pro něco jiného. Jako pro titul nejhorší firmy v Americe, nebo pro další věci, které se jim nelíbí. Musíme zajistit, že budeme pamatování a respektováni právě kvůli těm hrám."