EA: Singleplayer je pro MP hry důležitý, přitáhne hráče
zdroj: tisková zpráva

EA: Singleplayer je pro MP hry důležitý, přitáhne hráče

31. 10. 2011 15:41 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Jestli se na Battlefield 3 dá najít nějaká výraznější slabina, pak je to určitě singleplayer kampaň. Ta nebyla v BF titulech (dokonce ani v BFBC) nikdy na prvním místě, obvykle dělala větší či menší křoví multiplayeru, ale marketingová prezentace BF3 se hráčům snažila dosti razantně naznačit něco jiného. A spousta hráčů se na to chytila, i když výsledek je logicky poněkud jiný.

Neudělali by v EA a DICE náhodou lépe, kdyby nechali Battlefield existovat jako primárně multiplayerovou záležitost se singlem, který slouží jen jako tutoriál? Šéf EA John Riccitiello si myslí, že ne, protože singleplayer je „způsob, jakým se noví hráči obvykle seznamují se značkou.“ Jinak řečeno, existuje velká skupina hráčů, kteří se o hru zajímají primárně kvůli singleplayeru, ale pak objeví multiplayer a jsou zaháčkovaní. Nebýt singlu, ani by o hru nezavadili. To docela dává smysl.

„Podle mě musíte mít ve hře obojí a multiplayer pro nás jasně představuje mnohem slibnější příležitost, protože nám umožňuje oslovovat zákazníka 365 dní v roce,“ prezentuje obchodní vizi EA prezident EA Studios Frank Gibeau. A jak už zdůraznil jeho nadřízený, k multiplayeru vede pro spoustu hráčů cesta jen přes singleplayer. Proto v BF3 nesměla příběhová kampaň chybět. A nejenom v BF3, EA jde ve snaze, udělat z jednotlivých her služby, namísto produktů, mnohem dále.

Podobné je to však i s dalšími hrami od EA. Proč myslíte, že sociální a multiplayerovou složku najdete nově i ve hrách typu Dead Space 2 nebo Mass Effect 3, o Need for Speed: The Run či FIFA 12 ani nemluvě? Proto, aby hráč neodehrál jenom singl a nešel pryč, ale aby si přes singl (nebo souběžně s ním) našel cestu k online službě či multiplayeru a nechal si delší dobu prodávat DLC, nové módy atd. Zkrátka a dobře, jde o to, aby EA měla hráče svých her co nejdéle pod kontrolou.

Zní to sice příšerně, ale snaží se o to každá firma a říká se tomu snaha o připoutání zákazníka. Ta je však, jak známo, postavena především na kvalitě služeb. A nad tím by se v EA měli také zamyslet. Ne že by singleplayer kampaň v BF3 byla vyloženě špatná, ale žádný zázrak to rozhodně nebyl. A pokud chtějí v EA nahnat přes singl hráče do multiplayeru, tak musí být ten singl stejně dobrý, jako je právě multiplayer. Jiným způsobem dobrý, ale přesto dobrý. Tak uvidíme, co na to v DICE...

A když už se bavíme o Battlefield 3...hra řádí v anglických obchodech jako černá ruka a dle očekávání obsadila nejenom první místo žebříčku prodejnosti celkového, ale kraluje i žebříkům pro jednotlivé platformy (PC, PS3, X360). Hra tak zaznamenala desátý nejlepší zahajovací víkend v UK tento rok, přičemž nejprodávanější z verzí je ta pro X360, následovaná verzí pro PS3 a PC.

Zajímavé je, že v žebříčku, který jednotlivé verze her počítá samostatně, obsadil Battlefield 3 první dvě příčky (X360, PS3), na třetí místo se vetřela X360 verze Batman: Arkham City a na místě čtvrtém je PC verze BF3. V EA tedy musí být relativně spokojení. Ostatně, do obchodů bylo celosvětově na zahájení prodeje vysláno cca 10 milionů kusů, které se zřejmě podaří prodat, protože už od obchodníků údajně přichází objednávky na další dodávky.

Nejnovější články