Destiny a Hearthstone vydělaly miliardu dolarů, zatímco počet hráčů World of Warcraft klesl zpět na 7 milionů
zdroj: tisková zpráva

Destiny a Hearthstone vydělaly miliardu dolarů, zatímco počet hráčů World of Warcraft klesl zpět na 7 milionů

7. 5. 2015 11:12 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Skokový nárůst hráčské základny World of Warcraft po vydání datadisku Warlords of Draenor skončil a situace se vrátila do normálu. Jestliže v březnu 2014 napočítali tvůrci 7,6 milionů platících hráčů a ke konci stejného roku už přes 10 milionů, k poslednímu březnu roku 2015 hrálo WoWko 7,1 milionů předplatitelů. Vyplývá to z výsledků hospodaření Activision Blizzard za první čtvrtletí tohoto roku, které nejsou v žádném ohledu šokující a překvapivé. V zemi Roberta Koticka jde všechno podle plánu a v případě některých her výrazně nad něj, což platí například o úspěchu karetní hry Hearthstone.

Pokud vás zajímají konkrétní čísla a chtěli byste si vypracovat vlastní analýzu hospodaření Activision Blizzard (nebo obou firem zvlášť), jsou vám veřejně dostupná data plně k dispozici. Obrat firmy za první kvartál roku 2015 dosáhl částky 1, 3 miliardy dolarů, což je hezký nárůst oproti 1,1 miliardě dolarů ve stejném období, ale před rokem. Podobný meziroční nárůst firma zaznamenala i v oblasti čistého zisku, který se z 293 milionů dolarů vyšplhal na 394 milionů dolarů.

WoWko klesá, ale vydělává pořád stejně

Když se vrátím k poklesu předplatitelů World of Warcraft, nezdá se, že by to dělalo Activision Blizzard nějaké vrásky. Jak uvádí zpráva, odehrává se pokles podle stejného scénáře jako v případě předchozích datadisků. Firma si přesto pochvaluje, že tržby z provozu hru jsou stabilní, protože stávající hráčská základna ve větší míře využívala během prvního kvartálu doplňkové služby, které jsou samozřejmě zpoplatněné. Pomohlo rovněž zdražení hry ve vybraných teritoriích.

zdroj: YouTube.com

Jinak řečeno, z dlouhodobého hlediska očekávaný kontinuální pokles pravidelně platících hráčů vyrovnávají tvůrci na úrovni tržeb díky uvádění stále nových a nových placených služeb. Jednou z nich je třeba na začátku dubna uvedená možnost nakupovat herní čas za in-game měnu, kterou lze zase nakupovat za skutečné peníze. Tento nový prvek se na tržbách z WoWka projeví až ve druhém kvartále.

Podle Blizzardu navíc počet hráčů klesl hlavně ve východních teritoriích (Čína, Korea, Tchaj-wan), zatímco v těch západních (USA, Evropa, Austrálie apod.) byla fluktuace minimální. Hráči WoWka, pravidelní i občasní, se mohou do budoucna těšit na nový obsah (datadisky) i služby, protože hra je pro Activision Blizzard stále onou mytickou dojnou krávou.

zdroj: Archiv

Karty věští dlouhý život

Zpráva o výsledcích hospodaření nerozebírá podrobně, jak si vedla karetní hra Hearthstone a online střílečka Destiny, ale společně obě hry vydělaly doposud skoro miliardu dolarů. Ne během prvního čtvrtletí tohoto roku, ale za dobu od vydání. Dohromady rovněž obě hry registrují přes 50 milionů hráčských účtů, přičemž více než 30 milionů z toho připadá na Hearthstone (viz tweet) a zbytek patří Destiny, která se letos na podzim dočká zásadního updatu.

Obecně lze říci, že dosavadní výkon Hearthstone je pro Activision Blizzard nečekanou záležitostí. Do budoucna by populární karetní hra mohla přebrat roli největšího přispěvatele do společné kasy, protože tržby z Hearthstone v prvním čtvrtletí tohoto roku utěšeně stoupaly navzdory tomu, že nevyšel žádný nový obsah. Mohou za to pokračující prodeje datadisku Goblins vs Gnomes. Vzhledem k vydání hry pro mobily a vydání datadisk Blackrock Mountain v dubnu lze tedy čekat, že tržby z Hearthstone za druhý kvartál budou pro Activision ještě více potěšující.

zdroj: Archiv

Skylanders zlobí, Call of Duty si vede výborně

Dalo by se říci, že Activision Blizzard se daří prakticky ve všech oblastech, ale neplatí to stoprocentně. Prodeje her, hraček a dalšího zboží pod značkou Skylanders meziročně klesly, přestože hra Skylanders: Trap Team je podle kombinovaných dat z GfK a NPD nejprodávanější konzolovou hrou za první tři měsíce roku 2015 - globálně!

Hned na několika místech zprávy je ovšem uvedeno, že jakékoli výkyvy v prodejích Skylanders her vyrovnává nárůst tržeb z prodeje obsahu pro Call of Duty: Advanced Warfare. Nárůst je dvojciferný nejenom díky prodejům hry a dvojici vydaných DLC, ale též díky zavedení jisté formy mikrotrasnakcí.

Komunitní charakter prakticky všech výše zmíněných her je naprosto zjevný - největší část tržeb z nich plyne ne z primární koupě hry, nýbrž z placení za následné služby. Neplatí to jenom pro World of Warcraft jako typickou onlineovku, kde jsme na poplatky zvyklí, ale třeba i pro Call of Duty, což je pro mnohé typický představitel typu her, které si člověk jednou koupí a dál už nic neplatí.

Activision Blizzard se ale právě tento zažitý pořádek snaží změnit a nabízet hry spíše ve formátu služeb, za které mohou hráči platit dlouhodobě. Předpokladem ovšem je, aby se kolem dané hry vytvořila (organicky či uměle) komunita, což se firmě daří, jak si to pochvaluje i její šéf Robert Kotick: "Komunity her Activision Blizzard narostly v uplynulém roce o více než 25 procent. Prohloubení vztahu stále širší uživatelské základny s našimi hrami je ostatně důvodem, proč se nám v prvním kvartále tak dařilo." Nutno dodat, že na tom se v dalším kvartále určitě nic nezmění.

Nejnovější články