Capcom přišel o hlavní kreativní sílu - Inafune odchází
zdroj: tisková zpráva

Capcom přišel o hlavní kreativní sílu - Inafune odchází

29. 10. 2010 15:27 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Kreativní šéf Capcomu a od letošního dubna také šéf vývojové divize téže firmy, Keiji Inafune, si balí kufry a Capcom po 23 letech opouští. Tento plán naznačoval už na začátku října v rozhovoru pro japonský magazín, ale jeho slovům o tom, že svou práci vlastně nesnáší, nepřikládal nikdo velkou váhu. Mylně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Důvody, které jej vedly k odchodu z Capcomu, vysvětluje Inafune v postu na svém blogu, nazvaném příznačně "sayonara" (sbohem). Jednak už prý nemá v hierarchii Capcomu kam stoupat, rád by také znovu nastartoval svůj život a hlavně už dále nedokáže řídit lidi a zároveň být kreativní. Inafune chce být kreativní, jen zatím neví kde. Obvyklou dovolenku neplánuje, hodlá se okamžitě pustit do nějaké práce.

Strávit 23 let v jedné firmě, i když jde o Japonsko, kde je celoživotní zaměstnání u jedné firmy naprosto běžné, to už dá člověku s kreativní povahou pořádně zabrat. A že Inafune kreativitou překypuje, o tom svědčí portfolio her, na kterých se v Capcomu podílel ať už jako grafik (z počátku), nebo jako producent, autor scénáře či producent. Kromě jiných to jsou hry a série Onimusha, Resident Evil, Dead Rising, Mega Man (kterého stvořil), Street Fighter, Lost Planet nebo Dark Void.

V poslední době se však Inafune proháněl po stránkách herních webů a magazínů nejenom ve spojitosti s hrami, které měl pod palcem, ale spíše kvůli svým ostrým výrokům na adresu celého japonského herního průmyslu. Nebral si servítky a kritizoval japonskou scénu jako mrtvou, totálně mimo aktuální dění atd. Snad s tím ve svém dalším džobu něco udělá, když toho nebyl schopen v rámci Capcomu.

Nejnovější články