Diablovka Path od Exile 2 v tuhle chvíli představuje největší naději milovníků tohoto žánru na nový, snad i hlubší zážitek, než bylo Diablo IV – jakkoliv to může znít divně zrovna u tohoto žánru. Nicméně, jednička stále žije velmi plodným životem a řeší každodenní problémy multiplayerové hry, na které se neustále něco mění.
Jedním z nich je i systém žoldnéřů, tedy NPC, která si můžete najmout, aby vám ve vaší cestě pomáhala. Ti se aktuálně zdají být poněkud přesílení, protože dělají nepořádek jak při levelování postav v rámci PvE, tak i během PvP. Co se týče soubojů s potvorami, o svůj problém se podělil jeden ze streamerů ve videu níže, kde si jednoduše ani nebouchne, protože jeho žoldnéř prostě všechno zabije. Popravdě, zcela rozumím jeho frustraci, podobně jsem na tom byl při hraní prvního Diabla za barbara v kooperaci, kdy můj otec hrál za mága. Všechno mrtvé než došlo na zatnutí mé sekery do nejbližší lebky…
Důvodem problémů v rámci PvE je nejspíš příliš velký rozdíl mezi levelem postavy a žoldnéře. Ještě bolestnější je ovšem implementace v rámci PvP. Ačkoliv před přijetím souboje uvidíte, co má žoldnéř za výbavu, už nevidíte skilly a hlavně nestihnete ani tak odhadnout jejich efekt. A některé kombinace skillů dělají z žoldnéřů nezastavitelné zabijáky, kteří zabijí hráče na jednu, dvě rány. Je teď otázka, jak se k celé složité otázce vybalancování postaví vývojáři, protože zase není žádoucí, aby hráči přišlo o efektivní pomoc při levelování.