Nový engine Call of Duty: Ghosts není zas tak úplně nový
zdroj: tisková zpráva

Nový engine Call of Duty: Ghosts není zas tak úplně nový

24. 5. 2013 11:43 | Téma | autor: Adam Homola |

Tiskovou konferenci, na které došlo k oznámení Xbox One možná trochu překvapivě neuzavřel Don Mattrick, ale Eric Hirshberg z Activision. Na pódiu strávil docela dlouhou dobu vychvalováním Call of Duty: Ghosts. Zmiňoval nové postavy, nový příběh, nového psa a hlavně zbrusu nový engine, vybudovaný od základů pro novou generaci konzolí. Battlefield 4 vypadá z prvních obrázků a videí sice líp, ale nezapomeňme, že CoD: Ghosts poběží v 60 snímcích za sekundu i na next genu. Hra tedy vypadá dobře, ale zase taková grafická revoluce to není. No a teď z Activision vylezlo, že ten nový engine pro novou generaci, vlastně tak úplně nový není...

On je to prý pořád ten stejný engine, se kterým Infinity Ward pracují už léta letoucí. Jen si ho teď pro novou generaci konzolí vylepšili do takové míry, že se ho nebojí nazývat novým enginem. Pro PlayStation magazín to rozebral Zach Volker, který v Infinity Ward pracuje jako vedoucí animací:

“Definování nového enginu a jeho úprav je ošemetné. Musíte si dát pozor na to, když mluvíte o rozdílech toho enginu. Protože jak to vyvíjíme, tak postupně přidáváme nové a nové funkce - v jaké chvíli se z toho pak stane nový engine? Je doslova nemožné vybudovat nový engine od píky ve dvouletém vývojovém cyklu. To byste potřebovali armádu 200 inženýrů.”

Podle Volkera, Infinity Ward a vlastně celého Activisionu jde o to, že se ve stávajícím enginu vylepší ne drobnosti, ale ty největší a nejdůležitější systémy a prvky. A jakmile se jich vylepší dostatečné množství, je to z jejich pohledu nový engine. Pro Infinity Ward to podle Volkera prý není o tom mít nový engine se spoustou super funkcí, ale mít engine, který perfektně zvládá přesně ty funkce, které vývojáři potřebují. Pak si mohou léta vystačit se starým enginem, který jen postupně vylepšují a upravují tak, aby jim vyhovoval a v jeden moment to prostě nazvou novým enginem.

Bude zajímavé sledovat, jestli se někde v credits CoD: Ghosts objeví logo id Software. Původní CoD engine byl totiž postavený na Quake III enginu a některé jeho části se dost možná přenesou i do další generace konzolí. Jestli tam něco zůstane, tak Carmackův kód z jednoho enginu přežije tři generace konzolí. Quake III totiž vyšel v roce 1999, PlayStation 2 v roce 2000. Ono bude vůbec zajímavé sledovat jestli budou všichni pomalu dělat svoje opravdu fungl nové next gen enginy, nebo budou jen upravovat ty stávající. Nebo jestli zase skoro všechno pojede na Unreal Engine...

Nejnovější články