Posel smrti 2 a 3 byly pro německého vydavatele dtp komerčně nejúspěšnější tituly několika posledních let, a tak si firma jejich tvůrce z týmu Cranberry Production láskyplně hýčká. Zdali si vývojáři takovéto zacházení skutečně zaslouží, nebo se jen vezou na vlně slávy prvního českého Posla smrti, to vyjde najevo na jaře příštího roku skrze jejich nejnovější adventuru The Lost Chronicles of Zerzura, jejíž vývoj byl oznámen právě na letošním Gamescomu.
Příběh hry nás zavede do hlubokého středověku, konkrétně do roku 1514, kdy ve Španělsku řádila svatá inkvizice. Bratři Feodor a Ramon společně pracují v dílně barcelonského vynálezce, kde se snaží vyrovnat jistému věhlasnému „malujícímu Italovi“ a sestrojit stroj, pomocí kterého by byli schopní létat.
Ramon má nicméně kromě vynalézání také zálibu v dobrodružstvích a jednoho dne se dostane do pěkné kaše, která vyvrcholí jeho zatčením inkvizicí a únosem do Tripolisu. No a samozřejmě, co by to byl Feodor za bratra, kdyby se po Ramonových stopách nevydal a nepokusil se jej osvobodit.
Dtp měli na Gamescomu k dispozici čerstvý hratelný build hry, který ovšem dostali do rukou pouhý den před výstavou, takže k mému a nyní přeneseně i vašemu zklamání nevěděli o herní náplni téměř nic. Prezentace v podání PR manažerky Mareike Hoffman tak spočívala prakticky pouze v bloudění po několika lokacích situovaných do Barcelony a odříkávání základních informací známých z tiskové zprávy.
Podíval jsem se tak na kopec s výhledem na Barcelonu, navštívil jsem dílnu Feodora a Ramona, a to její interiér i střechu, kde se bratři snaží zkonstruovat zmíněný létající stroj. Prošel jsem se historickými ulicemi Barcelony, a to vše prakticky jen proto, abych zjistil, že předrenderovaná grafika vypadá standardně obstojně, leč navzdory řadě drobných animací (pohupující se větve stromů, vlny na moři) působí hodně staticky. To je ale problém většiny klasických 2,5D adventur, mezi které se The Lost Chronicles of Zerzura zařadí.
Tým Cranberry hru staví na témž herním enginu, jaký použili v Poslech smrti, takže můžete očekávat i obdobné point-and-click rozhraní. Chybět nebude deník, který poslouží jako přehledný sumář klíčových událostí a samozřejmě také aktuálních nesplněných úkolů.
Jelikož prezentované demo bylo v němčině a Maraike Hoffman neprojevovala přílišnou sdílnost, co se překladu dění na obrazovce do angličtiny týče, nepochytil jsem z úvodu děje prakticky nic. Tak si řekněme alespoň stručně o tom, kam nás hra zavede dále, protože v Barceloně po celou dobu rozhodně nezůstaneme.
„Feodora čeká na cestě za bratrem hromada dobrodružství. Zajmou jej například nebezpeční korzáři, přičemž se zamiluje do půvabné Jamily, dcery pirátského kapitána,“ poodhaluje vývoj děje Maraike. Mezi oběma vzplane láska, Jamila se přidá na Feodorovu stranu a společně s Ramonem pak všichni tři skončí v tajemném pouštním městě Zerzura, jehož skutečná poloha někde na území Egypta nebyla doposud odhalena.
The Lost Chronicles of Zerzura vyjde v Německu v prvním kvartále roku 2012 a velmi záhy by se měla dostat i do jiných evropských zemí, neboť zakoupení práv na anglickou verzi již oznámil britský vydavatele Lace Mamba Global. Upřímně ovšem musím přiznat, že z těch pár fragmentů, co jsem viděl, na mě hra nijak zvlášť velký dojem neudělala – což ovšem vzhledem k chabé prezentaci nemusí být nutně její vlastní vina.
zdroj:
tisková zpráva
Maraike Hoffman z dtp během prezentace hry
V dalším adventurním preview z letošního Gamescomu se Petr 'BigPeter' Ticháček zaměří na novou adventurku Haunted od renomovaného týmu Deck 13 (Jack Keane, Venetica), která by mohla přinést spoustu černého humoru a komediálně zaměřené hratelnosti.
V rámci adventurního speciálu z Gamescomu 2011 vyšly články: