Testament of Sherlock Holmes - adventurní dojmy z GC 2011
zdroj: tisková zpráva

Testament of Sherlock Holmes - adventurní dojmy z GC 2011

12. 9. 2011 19:55 | Dojmy z hraní | autor: Petr Ticháček |

Herní vystava Gamescom 2011 byla bohatá na spoustu zajímavých her, nechyběly mezi nimi ani adventury. Právě na ně se zaměřil Petr Ticháček, poctivě je všechny oběhal, obhlédl a některé si i zahrál, aby vám mohl z každého jednotlivého titulu nabídnout své dojmy v rámci adventurního speciálu. Výpis všech článků, které v rámci speciálu vyšly, najdete za tímto odkazem, dnes se zaměříme na detektivku The Testament of Sherlock Holmes, kterou Comgad na PC, PS3 a X360 vydá 18. listopadu.

Francouzský vydavatel Focus Home na tom byl na Gamescomu 2011 podobně jako Telltale Games: taktéž ukazoval stejnou hru jako na E3, ovšem (a teď přichází ten rozdíl) ve výrazně pokročilejším stádiu vývoje. Navíc pro prezentaci The Testament of Sherlock Holmes zvolil jiný úsek, tentokráte ze samotného počátku hry, což se skvěle hodí k tomu, abychom si v pořadí již šestou „holmesovku“ ukrajinského týmu Frogwares blíže představili.

„Hra začíná krátkou předehrou: klasickou záhadou zamčeného pokoje, jejíž vyřešení ovlivní celý následný příběh The Testament of Sherlock Holmes,“ prozradil Xavier Assémat, produktový manažer Focus Home. Oč jde? Z domu markýze Conynghamského zmizel drahocenný samojský náhrdelník, uzamčený ve skleněné vitrínce. Z otvoru ve skle vitrínky, vyříznutého diamantem, Sherlock zjistí, že zloděj musel mít velmi tenkou ruku, a malý vzrůst pachatele potvrdí také drobné šlápotky od sazí na podlaze.

Stejný náznak řezu diamantem, avšak nedokončený, se objeví na okenní tabulce, z čehož Sherlock usoudí, že pachatel chtěl uniknout oknem, ale nestihl to, poněvadž se do místnosti začali dobývat sluhové. Na podlaze pod lustrem pak nalezne spadlou svíci, a v akváriu pod lustrem mrtvou rybu.

Z toho všeho, a několika dalších stop, Sherlock závěrem vydedukuje, že pachatel - velmi malý a extrémně mrštný – nebyl člověk, nýbrž cvičená opice, konkrétně Leontopithecus Rosaia (lvíček zlatý) ze střední Ameriky. A zcizený náhrdelník? Ten opice při útěku ze svého úkrytu na lustru upustila do akvária, odkud jej taky Holmes slavnostně vyloví. Samotný úvod hry je tedy naprosto dokonalou demonstrací Holmesovy dedukce, kterou scénáristé Frogwares už léta bravurně napodobují.

Hned druhého dne ovšem události naberou zcela jiný spád, neboť v ranním tisku je Holmes označen za podvodníka, který markýzovi vrátil namísto pravého náhrdelníku falzifikát. Holmesova reputace začne rychle klesat, což ale velkého detektiva zdánlivě nezajímá (na rozdíl od Watsona) a bez mrknutí oka se věnuje dalšímu případu: návštěvě lorda Peregrina Maltlanda, biskupa z Knightsbridge, kterého však v jeho sídle nachází mrtvého. Umučeného a brutálně zavražděného.

The Testament of Sherlock Holmes je první díl série cílený primárně na konzolové hráče. Hratelnost je sice v základu naprosto stejná jako u předešlých PC only dílů, dočká se však několika drobných zjednodušení, jejichž účelem je maximální zpřístupnění hry konzolovému publiku.

Pokud se Sherlock přiblíží k interaktivním objektům, objeví se na nich symboly, které znázorňují, co lze po kliknutí s objektem provést (prozkoumat, použít, sebrat, oslovit, atd.). Dále je k dispozici Sherlockův tzv. „šestý smysl“, který po stisknutí speciálního tlačítka označí na obrazovce všechny interaktivní objekty. Tuto nápovědu ale nelze používat nepřetržitě, pouze jednou za minutu. Posledním ulehčením, které ale půjde vypnout, je možnost po určitém čase přeskakovat řešení všech složitějších herních hádanek.

Velice výrazný je taktéž technologický posun. Jednak hra mnohem lépe využívá efektů světel a stínů, speciálních efektů jako třeba focus field, textury jsou ve vyšším rozlišení a postavy rozpohybuje technologie motion capture. Skvěle vypadají modely a textury obličejů, čehož autoři využívají při nespočtu detailních záběrů během nehratelných scén a dialogů. I díky tomu je na hru opravdu hezký pohled – mnohem hezčí, než na kterýkoliv předešlý díl série, včetně posledního Jacka Rozparovače. Obzvláště pak ve 3rd person pohledu, z něhož se lze kdykoliv přepnout do pohledu první osoby.

Během prezentace hry mě překvapilo, že autoři The Testament of Sherlock Holmes srovnávali s akčními tituly typu Red Dead Redemption nebo Mass Effect (odsud hra převzala například systém dialogů). A pak jsem přišel na to, proč: „Když s lidmi mluvím o Sherlocku Holmesovi, všichni si myslí, že je to klasická point-and-click adventura: nudná a pomalá. Když jim ale pak hru ukážu v běhu, nestačí nad její dynamičností kulit oči,“ uvedl Xavier Assémat.

Waël Amr, CEO Frogwares, k tomu dodal: „Hrál jsem L.A. Noire a byl jsem zklamaný jeho investigativní částí. Ta hra sice má dynamiku a spád, ale žádné skutečné vyšetřování v ní neexistuje – na rozdíl od nového Sherlocka Holmese.“ Hlavním cílem autorů tedy je dokázat, že Sherlock Holmes umí učarovat také všestranně náročnějšímu konzolovému publiku, a já jim moc přeju, aby se to podařilo.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Xavier Assémat prezentuje adventuru Sherlock Holmes

V dalším adventurním preview z letošního Gamescomu se Petr 'BigPeter' Ticháček zaměří na honbu za pokladem napříč Karibikem v titulu Captain Morganne and The Golden Turtle (PC, PS3, X360).

V rámci adventurního speciálu z Gamescomu 2011 vyšly články:

  • Gamescom 2011 - horké adventurní novinky
  • Jurassic Park: The Game – adventurní dojmy  z GC 2011
  • Nejnovější články