Captain Morgane and The Golden Turtle - adventurní dojmy
zdroj: tisková zpráva

Captain Morgane and The Golden Turtle - adventurní dojmy

14. 9. 2011 15:25 | Dojmy z hraní | autor: Petr Ticháček |

Herní vystava Gamescom 2011 byla bohatá na spoustu zajímavých her, nechyběly mezi nimi ani adventury. Právě na ně se zaměřil Petr Ticháček, poctivě je všechny oběhal, obhlédl a některé si i zahrál, aby vám mohl z každého jednotlivého titulu nabídnout své dojmy v rámci adventurního speciálu. Výpis všech článků, které v rámci speciálu vyšly, najdete za tímto odkazem, dnes se zaměříme na Captain Morgane and The Golden Turtle, která vychází 4. listopadu pro PC, PS3, Nintendo DS a Wii.

Captain Morgane je dalším z řady příkladů, jak to má žánr adventur v současnosti těžké. Hra vznikala ve spolupráci francouzského studia Wizarbox a britského scénáristy a designéra Steva Ince (série Broken Sword), jakožto nepřímé pokračování adventury So Blonde (2008). Během celého vývoje, a dokonce ani bezprostředně po jeho dokončení v roce 2010, však hra nemohla najít vydavatele. Povedlo se to až letos, kdy se osiřelé pirátky ujala britská firma Reef Entertainment. A právě na jejím stánku byla Captain Morgane k vidění.

„Captain Morgane je klasická grafická point-and-click adventura s příběhem o honbě za pokladem napříč Karibikem,“ představil svoji hru jednou větou manažer projektu Julien Millet z týmu Wizarbox. Hlavní hrdinku a titulní postavu hry Morgane Castillo doprovodíme ve hře podstatnou částí jejího života – od útlého věku až po chvíli, kdy se stane první ženskou kapitánkou pirátské lodi! „Díky tomu budete moci nahlídnout na herní svět z několika různých úhlů,“ dodal Millet.

Ve hře hrdinku potkáváme nejdříve coby dítě školního věku, kterému zemřela máma a žije jen se svým otcem, mocným pirátem karibských moří. Následně se s ní setkáme v rané dospělosti, přibližně po deseti letech, kdy se i ona bude chtít stát pirátem, ale nejdříve musí dokázat, že je toho hodna, že dokáže být první ženskou kapitánkou pirátské lodi.

„Aby toho docílila, musí splnit dva základní úkoly: musí sehnat vlastní posádku, a posléze někoho, kdo by si její loď najal: například k dobrodružné výpravě za nalezením Zlaté želvy, bájného to pokladu,“ nastínil příběh hry Millet.

Následně mi vývojář předvedl ukázky z obou fází hry – nejdříve z té kratší, úvodní, v níž se seznamujeme s Marganiným bezstarostným dětským životem na rodném ostrůvku. Posléze už jsme se přesunuli do hlavní sekce příběhu, kdy se Morgane chystá na plavbu za Zlatou želvou. A právě tehdy hra začala velmi silně připomínat druhý díl legendární série Monkey Island – především tím, že jsme mohli svobodně cestovat mezi třemi rozličnými malými ostrůvky.

„Ve hře je celkem pět ostrovů a každý má odlišný styl, odlišnou atmosféru,“ upřesnil Millet a hned to demonstroval na dvou z nich. Crabb Island se ztrouchnivělým přístavištěm a smradlavou putykou je ponurý, temný, zkrátka jako Scabb Island v Monkey Islandu. Naproti tomu Bounty Island je se svým přístavním tržištěm a přilehlým městečkem zalitý zářivým sluncem a hraje všemi barvami.

zdroj: Archiv

Mezi ostrůvky lze kdykoliv přeplouvat pomocí mapy Karibiku, ale i jednotlivé ostrovy mají své mapy pro rychlé přesuny mezi lokacemi. „Jelikož pro splnění řady úkolů a questů hráče nutíme často cestovat mezi ostrovy, chtěli jsme toto cestování díky mapám zkrátit na absolutní minimum,“ dodal Millet.

Autoři zkrátka nechtějí hráče frustrovat, takže do hry mimo jiného implementovali klasickou formu nápovědy, která hvězdičkou označí všechny interaktivní objekty na lokaci. Nespoléhají se však pouze na ni. „Snažíme se hráče neustále natáčet tím správným směrem,“ tvrdí Millet. „Například když se pokusí zkombinovat v inventáři dva předměty, jejichž spojení sice má logiku, ale k ničemu užitečnému to ve hře nevede, odměníme ho za to komentářem, který správné použití předmětu naťukne.“

Kromě toho je ve hře přítomen deník, do něhož se zaznamenávají všechny aktuální questy, takže budeme vždy vědět, na jaké úkoly se máme soustředit. Samotná hratelnost by pak měla být logická, příjemná, bez zbytečných komplikovaných kotrmelců. „Pečlivě jsme naslouchali kritice hráčů směrem k naší předešlé hře So Blonde a snažili jsme se stejným chybám vyvarovat – je to přirozené, neděláme přece hry pro sebe, ale pro hráče.“

Captain Morgane je klasická point-and-click adventura, ovšem pouze na PC. Kromě toho se také chystá na Nintendo DS a Wii, ale i na PS3, kde využívá ovladače Move. Právě PS3 verzi na Gamescomu Julian Millet předváděl a byl to skutečně netradiční pohled.

Jeho mírně roztřesená ruka způsobovala, že se kurzor na obrazovce hodně mihotal a zdálo se těžké interaktivní objekt přesně zaměřit, ale Millet tvrdil, že je to způsobeno tím, že stojí – vsedě by mělo být ovládání mnohem přesnější. Jsem zvědav, každopádně je to skutečně ojedinělé řešení.

Hra už byla na Gamescomu kompletně hotová včetně anglického dabingu, takže nic nebrání tomu, aby vyplula do obchodů. Stane se tak přibližně za měsíc a půl, přesněji 4. listopadu. Kdyby ničím jiným, tak nás určitě potěší naprosto úchvatnou ručně malovanou 2D grafikou ve full-HD rozlišení, která překypuje detaily a nespočtem drobných animací. Mňam!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Julien Millet prezentuje PS3 verzi hry Captain Morgane

V dalším adventurním preview z letošního Gamescomu se Petr 'BigPeter' Ticháček zaměří na argentinskou hororovku Asylum, která vyjde příští rok na PC, Mac a zřejmě i PS3 a X360.

V rámci adventurního speciálu z Gamescomu 2011 vyšly články:

  • Gamescom 2011 - horké adventurní novinky
  • Jurassic Park: The Game – adventurní dojmy  z GC 2011
  • Testament of Sherlock Holmes - adventurní dojmy z GC 2011
  • Nejnovější články