
Během konverzace s Industry Gamers se známý herní vývojář a vesmírný cestovatel, přiznal, že má svoji vlastní představu o tom, v co by se značka Ultima měla v průběhu času proměnit, ale může jen sledovat, jestli k tomu v EA dojde. Zatím do toho nemůže mluvit, ale co není, může být. Na konto možné spolupráce s EA se totiž Garriot za svoji současnou firmu Portalarium vyjádřil následovně: „Nebránili bychom se tomu. Vlastně jsme o tom s nimi diskutovali a řekl bych, že na dost vysoké úrovni, ale zdá se, že lidé, kteří momentálně na značku dohlíží, moc velký zájem nemají. Kdo ví, nikdy nemůžete tušit, co se stane v budoucnu...když budou mít zájem, jsou dveře pořád otevřené.“
Jak autor Industry Gamers poznamenává, EA to rozjíždí ve velkém na Facebooku a Garriott provozuje už zmíněnou firmu Portalarium, která je přímo zaměřena na vývoj her a technologií pro sociální sítě, čili Facebook. A když na Facebooku může fungovat značka Sims v podobě nedávno spuštěné hry Sims Social, proč by nemohla fungovat i značka Ultima?
Pokud se vám z představy sociální verze Ultima ježí všechny chlupy na těle, lze to pochopit. Nebyla by to Ultima, o jaké většina z vás při hraní starých dílů (1-4 díl je čerstvě v prodeji na GoG.com) sní. Na druhou stranu by to mohl být první krok k něčemu většímu – krok k vyvolání zájmu o Ultima značku, který by mohl následně umožnit tvorbu něčeho „klasického“, řekněme velkého singleplayerového RPGčka? Dobře, to už je úplná utopie, ale když sám Garriott říká, že dveře jsou otevřené, tak proč tu malou špetku naděje trošku nepřiživit :)