World of WarCraft potřebuje lepší tutorialy, dnešní hráči nechápou některé základy
zdroj: tisková zpráva

World of WarCraft potřebuje lepší tutorialy, dnešní hráči nechápou některé základy

20. 8. 2014 14:27 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Poslední titán na poli pravidelně placených MMORPG a vlastně stále panující král World of WarCraft musí čelit čím dál častěji dravějším konkurentům z free-to-play pole. Snadná přístupnost nových her, hraní „zdarma“ a opravdu široká nabídka se projevují na klesajícím počtu pravidelných platících. Novou krev zřejmě dostane s vydáním nového datadisku Warlords of Draenor. O tom, jak se mění hráčská základna, ale i dalších věcech se rozpovídal šéf vývoje Tom Chilton.

Víceméně potvrzuje to, že hráči prostě mají větší nabídku titulů a tak nepřibývají noví hráči tolik, jako dřív. „Navzdory představám lidí nekončí hráči – veteráni, nějak víc, než třeba v době Burning Crusade. Lidé od hry vždycky odcházeli. Jen nyní je těžší je nahradit. Je tu překvapující množství lidí, kteří WoW zkouší nově, ale je těžší z nich udělat pravidelně platící,“ vysvětluje Chilton. Nepřekvapivě prostě je momentálně standardem free-to-play model a je asi jen otázkou času, kdy Blizzard bude muset přitlačit na mikrotransakce.

Nejde ale jen o to. Lidé jsou zjevně zvyklí z jiných her na poněkud jednodušší start. Pro mne osobně je šokující Chiltonovo prohlášení, že noví hráči často ani nechápou zcela elementární pravidla. „Oproti dřívějšku se častěji objevují hráči, kteří nehráli RPG, kupříkladu neznají pohyb WSAD a rozhlížení myší. Když děláme focus testování, zjišťujeme, jak jsme se pletli, když bereme za samozřejmé, že když se chlapík na zemi blyští, že jej můžete obrat. Noví hráči nerozumí konceptu, když sbíráte věci z těl zabitých nepřátel.“

zdroj: Archiv

Podle Chiltona může být i tohle důvod, proč někteří hráči po vyzkoušení WoW u ní nezůstanou. Cílem mohou být lepší, propracovanější tutoriály, které novým hráčům vysvětlí to, co my považujeme za samozřejmé. „Ve Warlords of Draenor výrazně zlepšíme proces tutoriálu. Stejně tak usnadníme návrat starým hráčům. … Po těch letech je tu spousta lidí, kteří se ke hře vrátí zjistí, že jim trvá půl hodiny, než si upraví postavu a raději si řeknou, že to trvá dlouho a raději půjdou dělat něco jiného.“ To se ostatně bude týkat i boostu na devadesátý level, který s Warlords of Draenor přijde. Měl by vracející se a nové hráče provést posílením postavy postupně a nezahltit je tunou údajů a schopností, v nichž se nevyznají.

Podle na World of WarCraft jako monolit starých časů, který se musí přizpůsobovat novým dobám je zajímavý. Hlavně z hlediska designu bychom asi byli hodně překvapení v tom, co většinový MMO hráč, který se do tohoto žánru dostal v době invaze free-to-play titulů a mnohem přístupnější, instantnější hratelnosti požaduje. Vážně se dnes najde někdo, kdo nezná systém WSAD?

Nejnovější články