Pes potíží je prý zakopaný v diametrální odlišnosti prvního a druhého dílu Icewind Dale. "Pokud je Icewind Dale (co do kódu a hratelnosti) bratrem Baldur's Gate, Icewind Dale II a Planescape: Torment platí spíše za bratránky přes druhé koleno. Pořád můžete vidět, že jsou nějak spříznění, odlišnosti jsou však rovněž výrazné."
Kamenem úrazu je například fakt, že Icewind Dale II využívá třetí edice AD&D pravidel, která eliminuje některé nesmysly a naopak přidává nové schopnosti a především dovednosti. První díl Icewind Dale však (stejně jako Planescape: Torment, nutno dodat) používá edici druhou.
Jenom v pravidlech RPG systému to však není. Hry rovněž obsahují zcela odlišné uživatelské rozhraní. Překopat Infinity Plus Engine, který vývojáři předělávek používají, pro něco podobného, by mohlo přinést více potíží než užitku. "Přinejmenším bychom z toho měli noční můry," dodává Oster a jitří tak naši fantazii.
Oster však zcela nevylučuje vznik remaku IWDIII - po uvedení Icewind Dale Enhanced Edition si prý na celou problematiku posvítí s kolegy ještě detailněji. Nevyjádřil se ani k hlavním důvodům případných problémů s remakem Planescape: Torment. Jistá šance, že tým sedne a sesmolí novou verzi svých nástrojů, tak stále přeci jen existuje.