Všechno co víme o Assassin’s Creed: Revelations a něco navíc
zdroj: tisková zpráva

Všechno co víme o Assassin’s Creed: Revelations a něco navíc

9. 5. 2011 16:00 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Game Informer přišel s prvními informacemi (nomen omen) o Assassin’s Creed: Revelations a i když bychom uvítali víc postřehů o samotném prostředí, tak se na základě prvních zkazek o herních mechanismech rozhodně máme nač těšit. Faktem je, že Eziovi bude přes padesát a šeď mu notně postříbří bradku. Mimochodem, asi se vám budou různí lidé snažit nakukat, že na renesanční dobu už je nad hrobem a „přesluhuje“ - většinou totiž vychází z průměrného dožití, které je zkreslené velkou úmrtnostní dětí. Pokud jste však byli z dobré (čti bohaté) rodiny a udržovali se v kondici, padesátka nebyl žádný zázrak. A tohle všechno Ezio splňuje. Takže je milé, že konečně budeme hrát zase za někoho, kdo nesrší mladickým nadšením. Ale jako Snake v MGS4 také skomírat nemusí.

Je jasné, že se podíváme do Istanbulu, ale tvůrci slibují i výlet do Kapadokie, území na východ od západního pobřeží dnešního Turecka. Je to velmi hornatá oblast s architekturou, která odpovídá popsanému prostředí. Takže pro potřeby hry nabídne spoustu lezení, převisů, vysokých věží, hradeb - zkrátka členitých sekvencí. Co se týče samotného Istanbulu, který už v té době patřil k Osmanské říši, zdá se, že se budeme nacházet v roce 1509 plus mínus pár let (podle tvůrců bude Eziovi něco přes padesát a narodil se 1459). To by spadalo do přelomu vlády Bajazída II. a Selima I.

Poměrně důležitou věcí, která se za Bajazída stala, byl příliv muslimských a židovských uprchlíků, kteří byli vyhnáni při reconquistě Španělska. I odtud by se mohli rekrutovat čerstvě se vylíhnutí Templáři. A další dobrodružství slibuje zemětřesení, které se zde odehrálo v roce 1509 - jaká náhoda, zrovna na padesáté Eziovy narozeniny. Zda ale tyto prvky tvůrci skutečně zakomponují zatím nevíme. Ale hodilo by se to.

Anebo budeme následovat Selimovy výpady na jih, do Syropalestiny, kde se odehrával první Assassin's Creed. Kdoví, možná prostřihy z prvních teaserů, které odkazovaly na Krétu a ukazovaly spíše křižáckou architekturu, zavedou Ezia/Altaira mimo Anatolii. Možná ano, protože podle Ubisoftu bude Ezio v Istanbulu pátrat především po stopách svého velkého předka Altaira.

Pátrat bude po pečetích, které jsou jakousi dobovou obdobou Animu, takže právě touto cestou se dostaneme k hraní za Altaira. Uvidíme, zda bude hra reflektovat i změnu času v oblasti architektury, ale každopádně si s tímhle zabijákem zase rádi zavraždíme. Samotný Istanbul bude rozdělen do čtyř velkých částí – Konstantin, Bajazid, Císařskou a Galatu. Toliko k místopisu a dějepravě.

Ty z vás, kteří jsou zaměření spíše na fakta, asi zaujme nová hračka v Eziově arzenálu – hák. Díky němu se budete moci zachytit natažených lan a rychle se klouzat, což by mělo ušetřit spoustu času při přesunech a mělo by to být stylové na pohled.

Ostatně i kvůli háku se lehce předělávalo ovládání, tedy namapování tlačítek. A hákem si budete moci přitahovat protivníky blíže k tělu a notně je pocuchat. Další novinkou budou bomby. Ezio si je bude vyrábět sám a tvůrci slibují až neuvěřitelný počet 300 různých bomb. Napadá vás, co všechno by mohly bomby dělat na tři sta způsobů? Mě tedy ne.

Updatu se dočká i orlí zrak. Nejenom, že zvýrazní protivníky a body zájmu, ale při zaměření na konkrétní osobu ukáže, odkud jde a kam zahne. Velmi šikovné, protože si pak můžete vypočítat, kudy se stráž vydá a nastražit tam kupříkladu bombu. Jednu z těch tří set. Anebo prostě připravte past, protože se vrací princip vašich ochočených asasínů. Dosažitelné levely nyní stoupnou z desíti na patnáct.

Dalším strategičtěji zpracovaným prvkem oproti Brotherhoodu jsou asasínská doupata. Budete je muset obsazovat, vyhánět odsud Templáře a udržovat je hezky v chodu. Poté půjde jejich okolí vylepšit a přibudou i skluzavky pro váš hák. Kontrolu nad doupaty bude možno ztratit, tím spíše čím méně opatrní budete a čím známější vás obličej bude (visíc na budovách apod.).

Právě kontrola doupat bude asi jedním z hlavních prvků Revelations. Co se týče dalších změn, zmizí většina vedlejších misí a nahradí je náhodné události jako obchodník, jehož okrádají či dívka volající o pomoc. Tak hlavně ať se moc neopakují, když vidíte po desáté okrádaného obchodníka, nedělá to pocitu ze hry dobře.

Z technického hlediska by mělo dojít k velkému vylepšení grafického znázornění obličejů pomocí nové technologie, která by se měla kvalitativně rovnat té z L.A. Noire. Navrátí se i Desmond, který dostane nový mód zvaný Black Room, kde budete pátrat po jeho ztracených vzpomínkách. Ale skutečně nás zajímají Desmondovy vzpomínky? Má až příliš velkou konkurenci. Oslovit by hráče mohla specifická mechanika tohoto módu. Hlavní slovo by měly mít puzzly, manipulace s prostředím, geometrií apod. Takže vlastně i nýmand Desmond se dočká něčeho, kvůli čemu bychom se mu měli věnovat víc, než na pár minut. Jsme zvědavi, jak se s tímto prvkem Ubisoft popasoval.

Nu a vrátí se i multiplayer, který by měl být víc orientovaný na vyprávění příběhu. Máme tedy čekat, že se mise budou odehrávat jinde než v lokacích z hlavní hry a budou mít vlastní mini zápletku? Anebo půjde o okopírování podobného módu z Killzone 3, který se ukázal být notně zábavným? Příběhu není nikdy dost, a pokud nevezme multiplayeru jeho základní zábavnost, proč ne. A jako plus budete moci vytvořit guildy a více modifikovat svou hráčskou postavu včetně oblečení a zbraní.

Takový bude Assassin’s Creed Revelations. Škoda, že toho moc nevíme o ději a vyprávění, ale třeba bude o to působivější. Byla by škoda, kdyby se hra opět ponořila spíše do hraní s mechanikami a vzdala důraz na vyprávění, kterým se také svým způsobem odlišila dvojka od jedničky. Nicméně podle některých vyjádření se tohoto bát nemusíme.

Nejnovější články