Tvůrci Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 si dávají záležet na soubojovém systému
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 si dávají záležet na soubojovém systému

26. 11. 2019 16:09 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

První Vampire: The Masquerade – Bloodlines vynikal především příběhem, mistrně napsanými dialogy a propracovaným světem univerza World of Darkness. Čím rozhodně nevynikal, bylo množství bugů a taky dost hrozný soubojový systém, který i ty největší mlátičky dost spolehlivě svedl na cestu ukecávání a investic bodíků do charismatu namísto do síly a obratnosti. Chystaná dvojka se nedávno dočkala odkladu a jednou z věcí, na které by Hardsuit ještě chtěli zamakat, jsou právě souboje.

Podle Floriana Schwarzera, jednoho z producentů Paradox Interactive, pod kterým Hardsuit Labs Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 vydávají, tkvěl hlavní problém v tom, že se původní Bloodlines snažily kombinovat příliš mnoho systémů, což před patnácti lety vedlo hlavně k tomu, že byl výsledek nesmírně frustrující. Zbraně na dálku kupříkladu přesnost počítaly podle konkrétní statistiky, nikoliv podle toho, jak člověk reálně mířil.

„Díky Source enginu měli slušný základ pro střílečku, která ale z pohledu třetí osoby nefungovala úplně správně. Pak tu byl systém boje nablízko spojený s vysáváním krve a navíc ještě stealth. I v dnešní době je problém tohle všechno naroubovat na sebe. Tehdy to bylo prakticky nemožné,“ říká Schwarzer v rozhovoru pro Gamasutru.

Dvojka by stále chtěla kompetentně vyprávět příběh a svést vás svou atmosférou, v soubojích by vám už ale neměla házet takové klacky pod nohy. „Jste upír. Vy jste tou hlavní zbraní. Nepotřebujete hromadu vybavení, jste zabiják sám o sobě.“ Přestože začínáte jako upírské novorozeně, střet s lidmi by pro vás neměl představovat větší problém. I ti nejslabší upíři vydrží hodně a mají nadlidskou sílu. Lidské protivníky tedy budete potkávat spíše ve větších skupinách, kdežto boj upíra proti jinému upírovi bude výzvou, i když bude sám.

zdroj: Archiv

Zatímco v prvních Bloodlines jste si mohli s libovolným nepřítelem poradit jak stealthově, tak bojem nablízko i střelnou zbraní, ve dvojce budou různé typy nepřátel vyžadovat různý přístup. Pokud kupříkladu bojujete s jiným upírem, střelba ho patrně pouze zpomalí, zato taková sečná zbraň už ho může připravit o to, co i vám bude nejcennější. O krev. 

Bojovat se bude mimo speciálních pohybů striktně z pohledu první osoby a vždy byste měli mít možnost ze souboje utéct, když zjistíte, že vámi zvolená taktika a schopnosti nefungují. Za patnáct let se nicméně standardy pro souboje dost posunuly a u zveřejněného dema z E3 a Gamescomu přišla na přetřes právě jejich nevalná kvalita. Že bychom tu měli hlavní důvod odkladu?

zdroj: Archiv

„Od začátku se soustředíme na to, aby vaše útoky ladily s pohybem. Ve spoustě her můžete zkrátka jen čekat a kosit nepřátele postupně tak, jak na vás nabíhají. Hodně hráčů to používá, protože to funguje, ale souboje jsou kvůli tomu rozlítané. Pokud jste někdy dělali nějaké bojové umění, víte, že vaše tělo se vždy hýbe tím směrem, kam útočíte. Tenhle princip jsme brali v úvahu od začátku,“ uvedl Schwarzer s tím, že se ve velkém inspirovali dynamickými souboji z jiného akčního RPG z pohledu první osoby –Dishonored.

Budete tedy muset počítat s tím, že vaše upírská schránka něco váží, a jednotlivé pohyby na sebe vázat. I chování nepřátel by v Bloodlines 2 mělo být realističtější – v jedničce se totiž všichni seběhli k sobě a útočili najednou. „Takhle se lidé nechovají, ani když se snaží využít převahu, protože je tu velká šance, že víc ran udělí sobě navzájem než vám,“ vysvětluje Schwarzer.

Tenhle problém by podle něj spolu s mizernými animacemi a kamerou měl vyřešit právě odklad, díky kterému budou mít Hardsuit Labs víc času souboje zpřehlednit. Vždycky byste se měli orientovat v prostoru. „Většina soubojů v jedničce se odehrávala v uzavřených prostorách a z pohledu třetí osoby, který jste si pro souboje nablízko nemohli přepnout. Kamera byla tři kroky za vámi a z podhledu, takže většinu času velkou část obrazu zakrývalo tělo a bylo těžké poznat, s čím bojujete.“

zdroj: Archiv

Přestože se i Bloodlines 2 zakládají na stolní předloze, nebudou se úplně všechny vaše schopnosti odvíjet od statistik. Pokud zvládnete zamířit a vystřelit, tentokrát se trefíte, přestože vaše postava není papírově zrovna ostrostřelec. Což ovšem neznamená, že se jí zaměřovač nebude klepat jako dědečkovi s Parkinsonem. Spíše si postupně odemknete různé aktivní a pasivní bonusy, čím častěji budete konkrétní zbraň používat.

Zní to všechno moc hezky, tak ještě aby se to Hardsuit Labs povedlo převést do reality. Tedy do hry. Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 vyjdou někdy během roku 2020, po odkladu z prvního kvartálu ale spíše k jeho konci než začátku.

Nejnovější články