The Walking Dead od Overkillu bude v lecčems připomínat sérii Payday
zdroj: tisková zpráva

The Walking Dead od Overkillu bude v lecčems připomínat sérii Payday

17. 3. 2015 12:06 | Téma | autor: Honza Konfršt |

Švédské studilo Overkill pouští do světa další zajímavé informace o již dříve představené střílečce ze světa The Walking Dead. Ponese příhodný název Overkill's The Walking Dead a jak to tak vypadá, hra by mohla svým charakterem dost připomínat minulý titul studia – akční sérii Payday. Není však třeba mít obavy před absurdní představou toho, že bychom se snad pouštěli do potyček v bankovních ústavech na pozadí zombie apokalypsy. Inspirace zde tkví pouze v detailech.

Koncept podoby nové Walking Dead hry představil autor komiksu a spolutvůrce seriálové předlohy Robert Kirkmanem v rámci prezentace na výstavě SXSW v americkém Texasu. Dle Kirkmana tkví největší inspirace v tom, že nový přírůstek mezi herní inkarnace The Walking Dead bude ve výrazné míře obsahovat kooperaci, zde však v citelně větším světě, než jaký nabízely mapy Payday 2.

Dále již jen na adresu hry podotýká, že prý bude kooperativní a interaktivní, což je prohlášení, za které se dá schovat opravdu leccos. Informace však pochopitelně předává z druhé ruky, od vývojářů z týmu Overkill. Na jakékoli další informace jsou ale nejen autoři, ale i sám Kirkman zatím velice skoupí. Bližších oznámení se prý dočkáme již brzy, samotná hra ale s největší pravděpodobností vyjde až v průběhu příštího roku.

zdroj: Vlastní

Kirkman také hovoří o tom, jaký je recept na úspěšnou licencovanou hru. Je důležité přistoupit k licenci jako k něčemu vlastnímu a nevyužívat pouze známých tváří. Je nutné vyprávět vlastní příběhy i koncepty na pozadí známého univerza. Ideálem je prý taková hra (a nemusí jít vlastně nutně pouze o hru), která dokáže stát a uspět v konkurenci sama za sebe, i bez přítomnosti slavnější licence.

Rovněž také není žádoucí vydávat hru v součinnosti s předlohou, třeba premiérou filmu, což je častý mor licencovaných titulů. Zkrátka a dobře, Kirkmanova myšlenka tkví v tom, že hra nesmí sloužit jako pouhý marketingový nástroj či rovnou módní doplněk. Musí mít sama prostor dýchat a nabídnout fanouškům daného univerza jiný pohled na věc, vyprávět jiné příběhy a zprostředkovat odlišný zážitek. A toto nelze než kvitovat a vyhlížet, jak se tohoto receptu budou držet Overkill se svým titulem.

Nejnovější články