zavřít

Sekiro: Shadows Die Twice má klasický systém zkušeností, o „duše“ nepřijdete

PlayStation 4 Windows Xbox One PS4 Pro Xbox One X

- Téma autor: Patrik Hajda Komentáře: 0

Duše jsou jedním z pilířů tvorby studia FromSoftware. Právě jejich přítomnost a fakt, že o ně po smrti přijdete, se v případě série Dark Souls postaraly o velmi tísnivou atmosféru spojenou s náročným postupem kupředu. V Sekiro: Shadows Die Twice nejsou duše, ale zkušenosti, o které vlivem smrti nepřijdete. To samé platí o zdejším platidle, zatím neoznámené měně.

Vyvolává to logickou otázku. Budeme se vůbec bát zemřít? Podle šéfa vývoje Hidetaky Mijazakiho ano. Sice v rozhovoru s Game Informerem neprozradil víc, ale potvrdil, že smrt bude mít škodlivé následky. Nicméně o nasbírané zkušenosti nepřijdete a jakmile jimi zcela zaplníte ukazatel, dostanete zkušenostní bod.

Ten utratíte – jak jinak – v jednom z několika stromů dovedností, pomocí kterých se vaše postava přikloní k hernímu stylu, který vám lépe sedne. Cesta uměním šinobi zahrnuje úhybné manévry a plošné útoky, zatímco samuraj jde do boje s větší vervou. Je zde i strom pro vaši protetickou ruku, který vám odemkne například speciální útoky s šurikeny.

Ale pozor. To, že získáte zkušenostní bod, neznamená, že si hned odemknete novou dovednost. Zaprvé musíte najít idoly, u kterých můžete zkušenosti investovat (zdejší verze bonfirů). Zadruhé musíte nejprve zpřístupnit stromy dovedností nalezením určitého předmětu někde ve světě. A stejně se to má s dalším vývojem postavy.

Až když naleznete čtyři modlitební korálky, tak se vám permanentně zvýší zdraví. Prostým průzkumem okolí můžete narazit na nové vybavení v podobě zmiňovaných šurikenů, sekery, nebo dokonce vrhače plamenů. Jistým způsobem se vývoje dočká i mechanismus vzkříšení vaší postavy po smrti, ale zde stále chybí detaily.

Sekiro: Shadows Die Twice vám nedá na výběr z různých povolání, vždy budete nindžou. Ale v průběhu hry pocítíte vývoj vámi zvoleným směrem. Můžete se specializovat a experimentovat. Avšak ve výsledku jde o ořezanější systém než v případě předchozích her studia, díky čemuž budou jednotlivé souboje propracovanější, ušité na míru jednomu archetypu, který se od postav jiných hráčů liší v dílčích prvcích, ale jádro bude stejné.

Tagy: Japonsko akční fantasy RPG mytologie E3 2018

Zdroje: Game Informer

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce her či hardwaru. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta. Více informací zde.

Kupte na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.