Zatím jim zkusme věřit, i když dobré jméno si DICE a značka Battlefield na konto problémů čtvrtého dílu rozhodně neudělaly. Touhle už je ale Battlefield 4 stabilní a funkční pro všechny hráče, byť se na nějakých opravách a aktualizacích ještě pořád pracuje, stejně jako na DLC. Jde tedy o ideální čas na rekapitulaci a pohled zpátky, čehož se ujali šéf EA Andrew Wilson a hlavní manažer DICE Karl-Magnus Troedsson .
"Pro mě to byla naprosto nepřijatelná situace. Nepřijatelné to bylo i pro tým. Od té doby jsme neúnavně pracovali, abychom hratelnost dostali tam, kde měla být bez debat už od samého začátku. Na to se pořád soustředíme...," řekl v rozhovoru pro anglický Eurogamer Wilson. Podle něj se start Battlefieldu nepovedl kvůli velkým ambicím hry a novým konzolím.
Dává to smysl - na každou změnu konzolové generace si stěžují vždycky snad všichni vývojáři, kterých se to dotkne. Při čtení některých post mortemů prvních her pro PlayStation 3 nejde vývojářům nic závidět. Podobné je to i v případě aktuální generace konzolí - vývoj na nehotový hardware s nehotovými nástroji není jednoduchý nikdy a pro nikoho, ani pro veterány formátu DICE.
Battlefield 4 a jeho problém už jsou ale za námi, zatímco na dveře klepe Battlefield Hardline. Na hře sice pracují vývojáři z Visceral Games (Dead space), ale EA se dušuje, že Hardline by měla mít výrazně lepší start než Battlefield 4. Proč? Protože všechna vylepšení a opravy pro Battlefield 4 už Battlefield Hardline obsahuje.
Společně s tříletým vývojem a menším počátečním množstvím hráčů by mohla BF Hardline zažít relativně bezproblémový start. Přesvědčíme se o tom 23. října a mezitím nezbývá než doufat, že se DICE poučili a start jejich příštího Battlefieldu už nepodělají. Pak už by to na nedokončený hardware a software svést nemohli a jméno Battlefield by utrpělo další nepěkný šrám.
P.S. PC beta BF Hardline je přístupná všem a běží až do příštího týdne!