Se Skyrim DLCčky pro PlayStation 3 to nevypadá dobře
zdroj: tisková zpráva

Se Skyrim DLCčky pro PlayStation 3 to nevypadá dobře

31. 8. 2012 15:23 | Téma | autor: Adam Homola |

Co se dělo se Skyrimem na PS3, to si Bethesda za rámeček nedá. Stejně jako si tam nedá ani nepodporu a nekomunikaci ohledně DLC Dawnguard, opět v souvislosti se Soňáckou platformou. Teď se k tomu, proč Dawnguard doposud není na PlayStation, vývojáři tak trochu vyjádřili a na jednu stranu je tu pořád plamínek naděje, ale na druhou sami přiznávají, že to asi nepůjde. Takže pokud jste si koupili Skyrim jen na PS3, tak máte asi smůlu. A to zřejmě i v případě nedávno oznámeného DLC Hearthfire.

Z Bethesdy sice nevylezl úplně přesný důvod proč to nejde, ale naznačili, že pes bude zakopaný v nějakém specifickém technickém problému PS3: “Skyrim je masivní a dynamická hra, která vyžaduje hodně zdrojů, a věci jsou pak mnohem komplexnější, když řešíte obsáhlé DLC, jakým je Dawnguard. Zkoušeli jsme už spoustu věcí, ale žádná z nich problém nevyřešila tak, aby byl Dawnguard dobrý pro všechny,” napsal na oficiální fóra zástupce Bethesdy. Hned na to ale dodal, že PS3 je sice výkonný systém, ale navíc s dalším DLC (Hearthfire) se věci ještě víc komplikují.

Vývojáři sice řekli, že na problému spolupracují přímo se Sony, ale že si nemyslí, že je to problém, který vyřeší. Na závěr se ještě omluvili a uznali, že je frustrující, když není na všech platformách stejný obsah. Bohužel v současné chvíli ale nemají žádnou konkrétnější odpověď, ale samozřejmě nám dají vědět.

Je pravda, že Skyrim je velká hra. A takových moc nevychází. Dawnguard není malé DLC o pár mapičkách, třech zbraních a čtyřech skinech. Ale i tak je PS3 na trhu bez pár měsíců už šest let. A zrovna Oblivion byl tehdy na konzoli od Sony jednou z prvních her. Za ty roky mít problémy s jedním větším DLC, když to na papírově zhruba podobně výkonném Xboxu 360 jde? Navíc existují studia, která se zabývají konverzí her na jednotlivé konzole, takže když to nezvládají v Bethesdě, mohla by jim s tím pomoct externí firma.

Navíc nejde jen o uspokojení několika málo fanbojů. Podle některých odhadů se jen na PlayStationu 3 prodalo přes 4 miliony kusů Skyrimu. Co by za to daly jiné hry, klidně na všechny platformy dohromady. Skyrim má přes 4 miliony jen na jedné platformě a ne a ne na ni vydat DLC. Je možná až trochu s podivem, že to nějaký kravaťák ze ZeniMaxu Bethesdě prostě a jednoduše nepřikázal, ať to stojí, co to stojí, ať to bude mít vliv na kvalitu, nebo ne. Ignorovat další čtyři miliony potenciálních zákazníků, je do nebe volající a takovou masu lidí je potřeba podchytit dokud je to ještě aktuální. Za rok tady budou jiná RPGčka.

Doufejme, že Bethesda někdy přestane držet bobříka mlčení a prozradí, v čem byl přesně problém. A to jak s portací DLC na PlayStation, tak s prvotními problémy po spuštění hry. Mohl by to být pořád ten problém s pamětí, které má PS3 prostě málo, a který kdysi naznačoval vývojář Fallout: New Vegas? Bethesda to pak sice popřela, ale čert ví, jak to ve skutečnosti je. Teď nezbývá než čekat, jestli se vývojářům společně s techniky Sony podaří problém rozlousknout.

Ponaučení? Nekupovat hry od Bethesdy na PS3? Inu, to nám možná bude prd platné, protože je klidně možné, že další hra od Bethesdy už na současnou generaci vyjít ani nemusí. A jestli přeci jenom nějaký ten Fallout 4 na současnou generaci ještě vyjde, tak by už byla vážně ostuda, kdyby si to chlapci z Marylandu neohlídali.

Nejnovější články