První recenze Deus Ex 3 chválí a přirovnávají
zdroj: tisková zpráva

První recenze Deus Ex 3 chválí a přirovnávají

29. 7. 2011 18:26 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Obvykle by nemělo smysl zabývat se útržky z prvních recenzí na nějakou hru, jenže Deus Ex je...

Obvykle by nemělo smysl zabývat se útržky z prvních recenzí na nějakou hru, jenže Deus Ex je kus herní historie a třetí díl slibuje, že se ke svému hernímu praotci přiblížit. A tak tu máme první dvě recenze – PC verze z PC Gamer UK a PS3 verze z Official Playstation Magazine. A obě jsou rozhodně pozitivní.

V PC Gameru dosáhl Deus Ex opravdu výjimečných 94%, což Deus Ex: Human Revolution řadí mezi nejlépe hodnocené hry v historii magazínu. Vždyť jednička dostala jen o procento více. V editorialu je zmíněno, že hra recenzní sekci osvítila svým temnězlatým jasem a v recenzi se objevují věty jako „Temné, stylové a nádherné znovuoživení té neuvěřitelné hry... je to hra chytrá, robustní, důvtipná, tvůrčím způsobem nápaditá a nekonečně zábavná“. Naproti tomu redaktoři OPM s obdivnou chválou trošku více šetřili.



Recenze z OPM dala hře „jen“ 8/10, nicméně ti, kteří recenzi četli, se víceméně shodují, že rozdíl není v kvalitě platforem, ale v osobních preferencích recenzentů. V druhém periodiku se tedy dočteme, že jde o „nezvyklý hybrid stealthu, akce, RPG a příběhového vyprávění, který se po většinu času drží vyrovnanosti všech prvků... není tak přímý, jako sci-fi verze Call of Duty, ani tak rozsáhlý a otevřený jako Fallout 3...je někde mezi tím“.

I podle OPM tak může být celá série na třetí díl hrdá: „Přináší pohlcující svět k prozkoumání a dostatek svobody na to, abyste hráli dle vlastních pravidel“. Jako negativa jsou uváděny předvídatelné rutiny některých NPC, občas primitivní souboje s bosáky a dlouhé nahrávání, které narušuje atmosféru.

Kritik jinak hru bohatě chválí, přirovnává ji k Jamesi Bondovi budoucnosti, a ačkoliv hra prý nedosahuje výtvarné působivosti Killzone 3, má svěží design a je prakticky nemožné nebýt ohromen neonovým přísvitem čínské Hangshy (jedna z velkých lokací).

Jak se zdá, to, po čem jsme toužili, by mělo být naplněno. Pozitivní jsou především ódy na pohlcující svět a atmosféru, které se tvůrci dle vývojářských deníků hodně věnovali. Dobré je i zdůrazňování svobody v oblasti řešení všech problémů, takže by nám nemělo hrozit, že potkáme segmenty řešitelné jen jedním stylem,protože takové by při celkovém konceptu hodně provokovaly. Důležité jsou i zmínky o příběhu a RPG prvcích, což by snad mělo zahnat strašící duchy Invisible War.

Nejnovější články