Po sedmi letech od vydání se v PC verzi Two Worlds II objevily mikrotransakce – tvůrci vysvětlují proč
zdroj: Archiv
Téma

Po sedmi letech od vydání se v PC verzi Two Worlds II objevily mikrotransakce – tvůrci vysvětlují proč

20. 6. 2017 15:15 | autor: Václav Pecháček |

Nečekané oživení akčního RPG Two Worlds II z roku 2010 pokračuje, ale nikoli bez kontroverze. Spolu s datadiskem Call of the Tenebrae totiž dorazilo „vylepšení“, které by čekal asi málokdo – mikrotransakce. Od nynějška si do hry za pár dolarů můžete přikoupit drobnosti jako knihy schopností, materiály nebo léčivé lektvary. Tvůrci zároveň zablokovali konzolové příkazy, kterými si hráči tohle všechno mohli přičarovat sami, ale po naštvané reakci komunity je zase povolili. Jakou má tohle bizarní divadlo příčinu? Možná se budete divit, ale za všechno může verze hry pro Xbox 360.

X360 verze Two Worlds II totiž naprosto stejné mikrotransakce obsahovala od samého počátku. A tvůrci v rámci velkého updatu zdarma doprovázejícího nový datadisk k počítačové verzi přidali některé xboxové prvky. To na jednu stranu znamená zrušení ochrany DRM, achievementy a vylepšený engine, na stranu druhou právě mikrotransakce.

Dirk P. Hassinger, viceprezident pro obchodní vývoj vydavatelské společnosti TopWare, k tomu řekl: "V době, kdy hra vyšla, Steam nepodporoval prvky jako achievementy nebo nákupy ve hře, ale Xbox Live ano. Pro DLC Call of the Tenebrae jsme provedli několik vylepšení herního enginu a přidali prvky jako achievementy a tržiště z xboxové verze. Rozhodli jsme se toto vylepšení vydat jako update zdarma pro všechny vlastníky původní hry, nezávisle na tom, zda si koupili nové DLC (které vyžaduje update enginu) nebo ne."

Nikdo vás samozřejmě nenutí si nic kupovat – všechny předměty na prodej můžete najít ve hře, nebo si je nacheatovat podle libosti. Takže stačí ignorovat jednu položku v hlavním menu a nic dalšího řešit nemusíte. Jak říká Hassinger: "Two Worlds II není free to play nebo pay to play. Každý, kdo vlastní hru, má k dispozici plný produkt se všemi prvky, plný herní zážitek. Jediné speciální předměty, které se nenacházejí ve standardní verzi, najdete v digitálním deluxe obsahu, některých speciálních edicích nebo season passu. Ale tyto předměty nejsou dostupné jako nákupy ve hře."

Náhlý nárůst obsahu pro Two Worlds II každopádně bude pokračovat dalšími dvěma DLC, o nichž se v článku zmiňoval Aleš. Studio Reality Pump, které si mezi původním vydáním dvojky a dneškem stihlo projít bankrotem a vyměnit velkou část zaměstnanců, totiž plánuje třetí díl – ten se momentálně nachází ve stadiu konceptu, a než vyjde, je potřeba vzbudit veřejný zájem o poněkud zaprášenou značku.

Ale nevím nevím, jestli při tom leštění autoři své rodinné stříbro spíš nepoškrábou. Původní Two Worlds II jsem měl kdysi dávno velice rád. Úvodní pouštní oblast, kde mě žrali obrovští mravenci, v sobě měla něco, co ji na první pohled a poslech odlišovalo od jiných fantasy příběhů. A je klidně možné, že ze mě mluví nostalgické růžové brýle, ale při pohledu na záběry z nového DLC mi připadá, že hra se pohybuje od desíti k pěti. Směšně špatné obličejové animace, amatérský dabing, naprosto příšerná režie cutscén… Nechci být krutý, ale tohle mě tedy opravdu neláká.

 

Hm. Ne, ani napodruhé stále žádný záblesk sympatií. Na trojku, která by měla vyjít někdy v roce 2019, jsem ovšem docela zvědavý, přestože rozhodně nečekejte žádný vysokorozpočtový projekt. O tom svědčí i fakt, že zatímco Pete Hines z Bethesdy se nedávno přiznal k outsourcování květináčů pro Skyrim, ve studiu Reality Pump prý budou externě řešit většinu grafiky. No co, pokud z ní poskládají netradiční svět, v němž se bude hezky bojovat, tak to vůbec nemusí být na škodu.

Nejnovější články