Orwellovská Věčná válka v Civilization 2 stále běží
zdroj: Archiv

Orwellovská Věčná válka v Civilization 2 stále běží

17. 10. 2013 11:30 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Loni v červnu se internetem prohnal přesně ten typ zprávy, na který slyší i zvídaví nehráči – příběh o deset let hrané mapě Civilization 2, v níž redditor Lycerius organicky dospěl k apokalyptickému scénáři nekonečné, sedmnáct staletí vedené války plné atomovek, Vikingů, globálního oteplování, nemocí, smrti a především vyloženě marného boje.

Ač si troufám tvrdit, že ledajaký experimentátor prožil s neuvěřitelně otevřeným designem Civ 2 obdobné scénáře (design hry byl paradoxně mnohem přístupnější kreativnímu užití amatérů než jakýkoliv pozdější díl), Lyceriova "Věčná válka" rychle získala internetovou slávu. Inspirovala povídky i komunitní vytvoření obdobného scénáře pro Civ 5, Lycerius sám se o své zkušenosti rozpovídal i pro BBC, scénář samotný pak během několika týdnů promptně vyřešili jiní hráči skrze množinu pokusů. To se podařilo osmapadesát herních let po Lyceriově původním savu, Lycerius však svou mapu hraje dále a nemá zájem hru dohrát.

"Připouštím, že vybaven zkušenostmi, které jsem získal, bych v kterémkoliv okamžiku relativně jednoduše mohl rozdrtit vikinskou hrozbu,“ sdělil fanouškům svého scénáře, „Pokračuju však dále v hraní, abych jednoduše zjistil, jak se vyprávění dále vyvrbí,“ dodal jako důkaz, že fanoušci Civilization jsou tak trochu magoři.

Leč, kreativní magoři. Ars Technica nedávno dokonce reportovala, že krom loňské vlny povídek se nyní několik uživatelů na Redditu odhodlalo vytvořit RPG hru, která se bude odehrávat ve světě Věčné války. Zprávička je stará dva měsíce a jako 95 % jiných nadšeneckých hurá projektů možná časem skončí na smetišti dějin, držíme však palce. Když nic jiného, haló vytvořené kolem jediného, nemodifikovaného scénáře osmnáct let staré hry působí skoro až surrealistickým dojmem...

Jednoho tak při pohledu obliby zajímavé leč ve své podstatě triviální mapy zamrzí, že se hry původní série Civilization (až na výjimku jménem SMAC) sveřepě brání větší simulaci budoucnosti či větvení simulace světa. Byl by v tom však čert, kdyby si mediálně nejzajímavějšího výskytu Civilization od jejího vzniku nevšiml nikdo ve Firaxisu víc než jako hříčky. Můžeme tak alespoň bláhově doufat, že Lyceriova obliba napomůže vrátit starou éru experimentování, která vytvořila hratelností sice průměrnou, pro imaginaci a futuristická udělátka však parádní sérii Call to Power.

Nejnovější články