Máte námět či připomínku? Napište nám
Nezávislý rozcestník – střílení, kontemplace a hrátky v pískovišti
zdroj: Archiv
Téma

Nezávislý rozcestník – střílení, kontemplace a hrátky v pískovišti

17. 7. 2011 9:56 | autor: Marek Král |

Dám vám hádanku: Kdo v 17. století kolonizoval Mars a jak se ta kolonie jmenuje? Přesně tak! Těšte se na recenzi. Jinak už víte, jakou cestou se dnes dáte?

Po delší odmlce se nám hlásí Dark Hell Company – japonský indie vývojář, jehož předchozí tituly se leckomu zaryly pod kůži. DHC si už s hrami jako Demolition Gunner, Sonic Ironstorm či Warmachine Overload jasně vytyčil, jakým směrem se jeho tvorba bude ubírat a pro jakou cílovku vlastně tvoří. Kdo má tedy v živé paměti konzole (S)NES a stále frčí na Acrobat Mission, Bio Metal, Darius Twin, Gradius 3 či Thunder Cross, bude ve světě Satazius jako doma.

Komu jde z výše jmenovaných her hlava kolem, ten ať se připraví na horizontální shoot ‘em up, kde to zbraněmi jen řinčí, slova power–up tu jsou mocnou mantrou, a kde tuzí bossové tak rádi dávají dobrou noc. Jazyková bariéra sice nedovoluje, ale chytrý Překladač našeptává, že Satazius je jméno opuštěné planety jedné „zřícené“ galaxie roku 2051. Ještě v tom nějak figurují vesmírní piráti, ale to už byste od ne–Nippon–džina chtěli opravdu moc. Trial verzi o dvou úrovních si můžete stáhnout odtud, oficiální stránky s videem si zas můžete prohlédnout tady. Plnou hru by na nás měl DHC vypálit již 16. července.

zdroj: Archiv

  • Blíží se další Fantastic Fest a s ním i pochopitelně Fantastic Arcade, které tak dohromady krásně propojují světy nezávislého filmu a nezávislých her. Loňský ročník nabídl přehlídku titulů jako Enviro-Bear 2000, Norrland, NIDHOGG, Every Day the Same Dream, Monaco, Feist a spoustu dalších včetně Machinaria od české Amanity. Kromě her, které se daly hrát v originálně vyrobených automatových skříních, se pořádal i turnaj v Canabaltu. Vedly se přednášky na různá videoherní témata, vedly se panelové diskuse (např. Jonathan Blow si o hrách povídal se španělským režisérem Nachem Vigalondem) a vůbec se jednalo o zdařilou akci herních i filmových fanoušků; nejinak se s tím počítá i letos.

    Fantastic Arcade se uskuteční od 22. do 29. září 2011 v texaském kino–řetězci Alamo Drafthouse Cinema. Nezávislí tvůrci se se svými hrami mohou do 1. srpna na festival přihlásit, a doufat, že možná v některé z hodnocených kategorií (vizuál, příběh, postavy) vyhrají. My se můžeme akorát těšit, jaké hry se nakonec spolu potkají, a postesknout si, že na chvíli nebydlíme v Austinu.

  • Nizozemská Monobanda, známá pro své experimentální choutky, si ošahává Kinect a staví hrady z písku. Tihle tvůrci z Nizozemska si rádi hrají s rozšířenou realitou, jak dokazuje i jejich nový projekt Mimicry. Mimicry je sandbox v tom nejužším slova smyslu a předkládá dvě reality: jednak tu, ve které skutečně z písku stavíme, a jednak tu virtuální, ve které se proháníme po vytvořeném pískovišti. Půvab obou realit je takový, že jedna ovlivňuje druhou – reálné pískoviště utváří terén, po kterém se ve virtuálu budeme prohánět, a zpětně jsou na reálném pískovišti vidět naše virtuální vozítka. Celý projekt je zatím v plenkách, ale video je nabité takovou pozitivitou, že bych se do písku s chutí zabořil i já. Další projekty Monobandy hledejte na jejich stránkách.

    Zvětšit zdroj: Archiv

  • Na E3 prezentovaní Awesomenauts (Výbornauti) od Ronimo Games mají další šílený (báječný) trailer. Poprvé se nám tak představuje B.I.G., známý též jako Nate Frogg, známý především jako Froggy G z planety Kvák IV, v jejíž ghetto bažinách tenhle skokanigga vyrůstal. Přímo v rybníčku, takže to není žádný cucák. Nevím jak vy, ale já kdykoli natrefím na propagační materiály k téhle 2D DotĚ ve stylu osmdesátkových animáků, tak se na ten arénový masakr ještě víc natěším. Těšte se tedy se mnou na další předváděčky hratelných postav, stejně jako na oznámení data vydání. Výbornauti by své jméno měli ctít.

    zdroj: Archiv

  • Pokračování rok staré plošinovky Momodora je venku. Momodora II je pro samotného vývojáře rdeina srdcovou záležitostí; i proto snad druhý díl lépe vypadá, zvučí i se lépe hraje. Těm, co se probíjeli prvním dílem, netřeba připomínat, že Momodora II je rovněž postavena na Game Makeru a rovněž víc než okatě vzdává poctu Cave Story a Castlevanii. V návaznosti na předchozí příběh však už nehrajeme za Isadoru, nýbrž za Momo – dívku ze svatyně vesnice KoHo –, která se vydává za svým krvavým dobrodružstvím. Fanoušci 2D plošinovek, stahujte z oficiálních stránek.

    Zvětšit zdroj: Archiv

  • Nicklas „Nifflas“ Nygren se u mě jednou (a provždy?) zapsal jako ambientní bůh nezávislých her. No jistě, je to ten seveřan, co rozpohyboval a rozezněl světy Knytta, Knytt Stories, Sairy, NightSky a to vyjmenovávám ty větší kousky. Mezi ty menší patří zrovna blebLuble, jehož název jako by vymýšlel nějaký žblepta. Ale srandičky stranou, protože vidět u Nifflase zrovna takovouhle hru – to je docela unikát. Spolupracoval na ní se šikovnou Steffi Degiorgio, která blebLuble oblékla, zatímco se on staral o programový kód a hudbu (!).

    Projekt byl speciálně navržen pro jednu párty na Game Developer’s Conference coby kooperativní shoot ‘em up až pro čtyři hráče. Jestli jste po přečtení slov shoot ‘em up zpozornili (všichni víme, že Nifflas je král plošinkové explorace), pak vás trochu uklidním, protože blebLuble je svým způsobem také o tom objevování… polarity. Čtete opět správně: tahle „střílejda“ je obtížná v tom, že na plovoucí nepřátele neplatí jeden a ten samý projektil. Ale to už nechám objevovat vás. Audiovizuální paráda je k dohledání zde.

    Zvětšit zdroj: Archiv

  • U Nifflase ještě chvíli zůstaneme a zaměříme se na jeho Knytt Stories, resp. hráčské stories. Tahle informace se týká pouze těch, kteří původní Knytt Stories dohráli a přáli by si nějaký ten přídavek… prodloužit si zážitek. Pokud o této hře slyšíte prvně, určitě se vydejte napoprvé do Nifflasova světa (neznáte-li Stories, je velká pravděpodobnost, že jste minuli i předchůdce Knytta – toho si taky dožeňte). Dál to můžeme vzít šmahem: Shipwrecked, The Valley, My Super Secret Basement, Realms of the Pharaoh, Key’s Curse, Pixeled, The Other Side, Antsy, Enemy Mine, Race to the Pumpkin Patch, Pestilence, Dark Sea, Another Strange Dream, Coldmist Mountain, Advanced a Petals of a Dying Flower. Zbývá jen s dobrým úmyslem popřát, abyste se v té explorativní nádheře utopili.

    Zvětšit zdroj: Archiv

  • Edmund McMillen (spoluautor masové hry Super Meat Boy) se na svém blogu přiznává ke dvěma věcem: 1) nový projekt, na kterém dělá společně s Tommym Refenesem, bude prý ještě o chlup větší a lepší než Super Meat Boy, a 2) do měsíce by rád vydal roguelike rpg, na kterém se podílí z velké části sám. Hra se jmenuje The Binding of Isaac a odkazuje prý k Bibli, satanismu, éře mediálních pogromů 80. let, zneužívání dětí a vnitřnímu zlu. Zní to dost temně, co? Edmund upozorňuje, že temné to také bude, ale ani na humor prý nezapomene. Chce si splnit sen a naprojektovat roguelike, který naruší kontinuitu pravidel D&D. Jestli se mu to povede, to ukáže až měsíc srpen… snad.

    Zvětšit zdroj: Archiv

  • Co se už ale povedlo a na co se nemusí čekat, je první uvolněný track z The Binding of Isaac soundtracku. Na něm dělá Daniel Baranowsky, který se podílel jak na hudbě k Super Meat Boy, GLORG, Canabalt a řady dalších, tak na remixácké scéně – OverClocked ReMix, kde se lecčemus naučil. Elektronika temného tónu, která umí ve vybraných pasážích přitvrdit; ti, kdo znají Dannyho tvorbu, by možná i řekli přitvrdit „vojensky“. Hudba se zkrátka povedla a já už se akorát těším, až chlapci nahodí další stopy, do kterých budeme moct s lehkostí šlápnout.

    Zvětšit zdroj: Archiv

  • V úsečném rozhovoru s Dinem Pattim (CEO a spoluzakladatel týmu Playdead; tím druhým je Arnt Jensen, vývojář, který se v minulosti podílel na hrách jako Hitman 2: Silent Assassin a Freedom Fighters) se dozvíme pár zajímavých věcí. Jednak má Dino svůj Twitter účet, ze kterého kupř. zjistíme, že Limbo soundtrack již visí na iTunes. Dále nám Dino potvrzuje, že Limbo skutečně 2. srpna vyjde na PC přes službu Steam. A do třetice se letmo zmíní o jejich novém projektu, který bude „barevný, šílený a ještě vražednější“ – veselá tečka na závěr.

  • Už jste hráli freewarového Serious Sama?

  • Brněnští studenti si to v New Yorku hasí do finále.

  • Richard Frank a James Warren stojí za indie titulem Burnout Crash, který by měl dorazit koncem léta na PlayStation a Xbox.

  • EA koupila firmu PopCap za více než 750 milionů dolarů. Jaký to má dopad na casual/indie scénu?

  • Bývalému zakladateli Electronic Arts Tripu Hawkinsovi se nelíbí, kam směřují současné hry.

  • They Bleed Pixels vykrádá Super Meat Boye a N+ a doufá, že jí to jen tak projde. Jestli bude dobrá, tak proč by nemělo?

  • Nejnovější články