Need for Speed sérii mají v rukách Duchové z Göteborgu
zdroj: tisková zpráva

Need for Speed sérii mají v rukách Duchové z Göteborgu

30. 8. 2013 15:31 | Téma | autor: Petr Poláček |

Série Need for Speed oslaví příští rok 20 let. Konečně se z divoce nalíčené teenky stane dospělá mladá dáma, alespoň v to doufám, protože byl nejvyšší čas. Okolnosti jsou tomu navíc nakloněny. Po více či méně povedených experimentech a šoupání značky od jednoho extrému k druhému se Need for Speed usadila v rukách jednoho týmu, který má konečně jednotou a ucelenou vizi.

Marcus Nilsson z Ghost Games (Dříve EA Göteborg) ji prezentoval pro Videogamer a krom jiných mouder se pochlubil, že Need for Speed značka teď patří jen a jen Duchům ze švédského města, i když ještě před rokem to samé prohlašovali vývojáři ze studia Criterion. Jenže situace změnila, Criterioni momentálně pracují na vlastní, nezávodní, hře a na vývoji Need for Speed: Rivals už působí jen jako pomocníci. Do budoucna už ale s NfS sérií nebudou mít společného vůbec nic, tak se pojďme podívat, co vlastně Ghost Games mají pro fanoušky, co potřebují svou pravidelnou dávku rychlosti, připravené.

Nilsson v prvé řadě zmiňuje, že NfS potřebuje kontinuitu a kredibilitu, což si konečně uvědomili i lidé z EA. Hráči by v prvé řadě měli mít jistotu, že v každém novém NfS titulu najdou navzdory všem změnám svůj oblíbený NfS zážitek. „Když skáčete od zážitku z NfS: Shift k zážitku z NfS: The Run a následně NfS: Hot Pursuit, tak logicky série ztrácí kredibilitu,“ pojmenovává Nilsson hlavní problém série v posledních letech a bere mi již dříve vyřčená slova z úst.

Pověst série utrpěla v posledních letech jednak některými vyloženě špatnými tituly (na tebe se dívám The Run!), ale hlavně zmatením hráčů, kteří viděli jak pod vlajkou Need for Speed vychází pokaždé jiné a často i dost divné tituly. Přestali značce věřit, což se nyní Ghost Games pokusí napravit s pomocí svých nápadů a Frostbite 3 enginu.

Hezkých slov má Nilsson po ruce spoustu, ale ve výsledku se jeho kolegům nemusí návrat NfS do špičkové formy podařit. NfS: Rivals zatím působí velmi nadějně, ale jedna hra celou sérii nespasí. Je potřeba navázat dalšími kvalitními hrami, které budou vycházet z předem daných NfS hodnot, ale nebudou to jenom přeleštěné updaty. Dlouhodobý úspěch NfS série bude do značné míry záležet, jaké místo ve vydavatelském plánu dostane.

Nemyslím si, že NfS je jako značka vhodná pro to, aby každý rok mohl vycházet nový díl. Zatímco v Call of Duty můžete dát každý rok alespoň jiné prostředí, příběh, postavy nebo období a hratelnost ponechat stejnou, v závodní hře typu Need for Speed si tolik obměn, které každoroční nový díl obhájí, prostě dovolit nemůžete. Právě v rámci této snahy pak dochází k bizarnostem typu implementace příběhu do závodní hry apod. Právě kvůli každoročnosti se také Need for Speed série musela v některých dílech uchýlit k neuvěřitelným podivnostem.

Pro tuhle chvíli můžeme být rádi, že se někomu v EA konečně rozsvítila nad hlavou žárovička a minimálně nad budoucností značky přemýšlí trošku dlouhodoběji, ne jen od fiskálu k fiskálu. To je dobrý začátek. Co bude dál, to už záleží na šikovnosti vývojářů z Ghost Games. Držím jim pěsti, rád bych si zase zahrál fakt parádní Need for Speed.

Nejnovější články