Harrison prý trval na tom, aby hra byla free-to-play, žila z placených stažitelných přídavků a soustředila se na společenskou stránku. Po této schůzce Sony svolilo, že bude vývojáře platit šest měsíců, jenže po celou tuhle dobu Media Molecule akorát vyráběli videa ilustrující, jak má jejich dílko vlastně fungovat - nikoliv pro Sony, ale pro ně samotné.
Po téhle době začalo Sony vyžadovat hratelný raný prototyp, což je podle Harrisona zcela běžný postup při spolupráci s neznámými vývojáři. "Naše prezentace byla katastrofální. Nebyli jsme soustředění, neměli jsme hratelné demo, prostě nic se nepodařilo," vzpomíná technický ředitel Media Molecule, Alex Evans. Sony se nápad přesto líbil a tak souhlasilo, že autorům dá ještě tři měsíce navrch.
V srpnu 2006 vznikla první opravdová prezentace hry a den před odevzdáním vývojáři zjistili, že ačkoliv ji vymysleli pro čtyři ovladače, když se ke konzoli připne ten čtvrtý, hra se šíleně zpomalí. Celou noc prováděli debugování, druhý den úspěšně odprezentovali, v dalších týdnech se neustále vraceli k nápadu na zasazení všech levelů do pohádkového prostředí s vílami nebo Červenými karkulkami... a o rok později na herním veletrhu GDC 2007 už byla hra oficiálně představená jako LittleBigPlanet. Odsud už to dál znáte.