Last Year zkouší kombinovat asymetrický multiplayer s vyvražďovacím hororem
zdroj: tisková zpráva

Last Year zkouší kombinovat asymetrický multiplayer s vyvražďovacím hororem

5. 11. 2014 15:05 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Hudbou současnosti je asymetrický multiplayer a zřejmě nejznámějším zástupcem podobného typu her je momentálně Evolve. Asymetrický multiplayer, propojený ovšem s netradičním prostředím a tematikou, chce nabídnout i projekt Last Year od Jamese Matthewa Wearinga, který sbírá peníze na vývoj prostřednictvím kickstarterové kampaně. Last Year je netradiční tím, že chce nabídnout střet pěti hráčů s jedním v rámci konceptu klasické teenagerovské vyvražďovačky - jeden vrah stylu Jasona Voorheese likviduje skupinku středoškoláků.

Wearing sice pracoval na několika velkých hrách jako audio designér (viz jeho profil na Imdb), nemá však vlastní studio. Kickstarter projekt Last Year má případným investorům či vývojářům ukázat, že hráči mají o podobný titul zájem. Jinými slovy, Wearing hledá nejenom investory, ale rovněž studio, které by jeho koncept multiplayerové hororovky realizovalo - za peníze od investorů.

I když Wearing s KS kampaní uspěje a vybere od hráčů 50 tisíc kanadských dolarů, povede k finálnímu produktu ještě dlouhá cesta plná nejasností. Protože mě ale koncept zaujal, byl bych rád, kdyby Last Year došla po zmíněné cestě až na konec, tedy do podoby hotové hry.

V hotové hře se proti sobě postavy dvě už naznačené strany. Na jedné stojí jeden z pětice vrahounů, který má v závislosti na volbě po ruce sekeru, mačetu, motorovou pilu a další hračky. Proti vrahovi pak stojí pětice středoškoláků s odlišnými schopnostmi, které jsou pro každou postavu (povolání) unikátní.

lasty zdroj: tisková zpráva

Kupříkladu sportovec má nejvíce životů, déle vydrží odolávat ranám umí vrahouna ochromit. Hezká Amber zase umí označit na mapě pozici vraha i potřebných zdrojů a šprt s myší zase zvládne opravovat generátor, telefonní linky apod.

Cílem teenagerů je zprovoznit auto a odjet, případně zabít vraha, což je ale prý extrémně obtížné. Zprovoznění auta spočívá v sekvenci náhodně zamíchaných úkolů včetně nalezení klíčků nebo dotankování. A během plnění úkolů je má právě přepadat a zabíjet vrah.

Školáci by si měli v prvé řadě správně rozdělit práci v týmu podle povolání a samozřejmě se dohodnout na způsobu obrany a postupu - mohou se buď držet v klasickém příběhovém houfu, nebo se rozdělit, aby stihli splnit úkoly rychleji. Na to konto by se z nich staly snadněji kořisti pro nepřítele.

Vrah se umí navíc přepnout do predátor módu, ve kterém se umí pekelně rychle přesouvat a vyřešit tak problém s tím, že nemůže být v jeden okamžik na dvou místech. Normálně je v pohybu pomalejší než teenageři a nejlepší zbraní je v tu chvíli útěk. Pokud ale oběti vraha nevidí, může se přepnout do zrychleného módu, kdy je navíc neviditelný a rychlejší. Pak už útěk nepomůže a je třeba se aktivně bránit.

 

Načrtnutý systém by měl nabídnout filmové momenty, kdy si oběti povídají a najednou na ně vrah skočí odněkud, odkud to nečekali. Právě tohle vytváří z Last Year potenciálně zajímavý titul.

Zajímavě zní i zapojení policie, která ve filmech studentům většinou moc nepomůže. Jeden ze zabitých studentů se totiž může proměnit právě v policistu, jen se musí dostat k telefonu - běda ale, když vrah přeruší linku, kterou zvládne opravit jen šprt.

Last Year působí sympaticky, ale musím zopakovat varování, že Wearing na realizaci projektu hledá nejenom finance (investora), ale též studio, které by se postaralo o vývoj. Překážek je tak možná až příliš. Pokud tedy stojíte o herní ztvárnění klasické filmové vyvražďovačky, tak svou pozornost upněte k projektu Until Dawn.

Nejnovější články