Jedním z highlightů pátečního programu je mimo všech ostatních přednášek i úvodní projev Pavla Bělobrádka – místopředsedy vlády a předsedy Rady pro výzkum, vývoj a inovace, který nad akcí převzal osobní záštitu. Protože se podobné propojení vývojářské akce s politickou sférou podařilo vůbec poprvé, jde o důležitý krok směrem tomu, aby si videoherní průmysl vydobyl i v našem prostředí pozici, která mu (podle nás) patří.
Vraťme se ale ke klasickým přednáškám. Pawel Miechowski z úspěšného polského studia 11bit popovídá, jak probíhaly dva roky po vydání veleúspěšného titulu This War of Mine. Ján Ilavský z Hyperbolic Magnetism zase posluchače pustí za oponu vývoje rovněž úspěšné arkády Chameleon Run.
zdroj:
tisková zpráva
Jarek Kolář (mimo jiné tvůrce Vietcongu) s kolegou Lukášem Hladíkem představí během své páteční přednášky nový projekt od studia Bohemia Interactive. Půjde o premiéru zatím neoznámené hry, proto bude asi v sále plno. Velmi zajímavá by však mohla být i přednáška Petera Nagyho ze slovenského studia Games Farm o vývoji her Heretic Kingdoms a Vikings: Wolves of Midgard. A pokud máte rádi příběhy o vývoji her, určitě si v podvečer nenechte ujít přednášku Járy Plachého o tom, jak vytvářel svůj titul Chuchel.
Sobotní program rozjede Ivan Trančík s přednáškou o tom, jak je to s byznysovou stránkou vydávání her na Steamu na vlastní pěst (bez vydavatele). Ivan Buchta z Bohemky se o hodinku později představí s přednáškou o tvorbě rozsáhlých prostředích v Arma a DayZ hrách.
Jedním z velkých taháků by mohla a měla být přednáška Tylera Sigmana z Red Hook Games o vývoji populární roguelike hry Darkest Dungeon, ale není pochyb o tom, že lákavé budou i dvě na sebe navazující přednášky tvůrců z Warhorse. Viktor Bocan povykládá o designu RPG systémů, zatímco Dan Vávra bude referovat o tom, jak točili film Kingdom Come. Ať už to znamená cokoli.
Petr Kolář z Bohemky shrne 6 let vývoje Arma III, část redakce Games a Levelu si popovídá se zástupci vývojářů a youtuberů o stavu dnešních herních médií, a třešní na dortu na samotný závěr GDS bude zcela jistě přednáška Ragnara Tørnquista z Red Thread Games o inspiraci pro vývoj Dreamfall Chapters.
zdroj: Archiv
A hned jak následně Pavel Barák tento ročník GDS uzavře, potažmo ještě dojde k vyhlášení cen pro indie vývojáře a jejich projekty, mohou se pořadatelé společně s účastníky chystat na další ročník. To je však ještě daleko, zatím nás všechny čeká ten letošní.
Podrobně rozepsaný program GDS najdete na stránkách akce, kde si ještě stále může zakoupit lístky a být společně s ostatními ve dnech 4. a 5. listopadu u toho. Vidíme se na místě.