Jak měl vypadat Resident Evil 5 na Unreal Engine 3
zdroj: tisková zpráva

Jak měl vypadat Resident Evil 5 na Unreal Engine 3

19. 6. 2009 10:10 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Jak mělo survivalové dobrodružství vypadat na oblíbeném enginu ukazuje smršť obrázků.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Capcom původně vyvíjel Resident Evil 5 na Unreal Engine 3. Dokonce vytvořili celou testovací mapu, ve které zkoušeli schopnosti enginu. Pravděpodobně s ním však nakonec nebyli spokojeni, protože do obchodů šel Resident Evil 5 běžící na jejich původním MT Framework, který se ukázal pro účely hry mnohem výhodnějším. Zdaleka to ale není jediná věc, která vývoj Resident Evil 5 maličko pozdržela a muselo se začínat takříkajíc "od píky". Jak píše náš redakční kolega na svém blogu, umělecký ředitel hry Yoshiaki Hirabayashi si podle svých slov už ani nepamatuje, kolikrát začínali všechno od začátku. Z jednoho původního konceptu pak nakonec vznikl dokonce základ pro Devil May Cry.

    Jedna z variant přitom měla jako nepřátele znovu použít zombíky, tedy v nemrtvém významu. Jenže jak bylo stále více patrné, že Resident Evil 5 už nebude horor, ale normální akční střílečka, tak to zavrhli. Tvůrci si totiž mysleli, že cílení hry na styl daný např. Gears of War, nebo Army of Two jim přiláká více hráčů a prostě už se také chtěli oprostit od původního zaškatulkování jejich dřívějších her. Chtěli prostě změnu. Jak vidno, někomu z hráčů to bodlo a někomu méně, což platí i o mně. Jenže nakonec testeři remcali, že k akčnímu pojetí se nehodí pomalí zombíci a boj nebyl tolik záživný, takže poté padlo rozhodnutí, zombie tentokrát opravdu pohřbít zpět pod zem a nahradit je černochy... [více]
Když už bylo rozhodnuto, jak by měla zhruba hra vypadat, začal se řešit právě engine. Z toho původního, tedy z Unreal Engine 3, se objevily obrázky v oficiálním strategickém průvodci.

Netestoval se pouze Unreal Engine 3, ale i jiné. Například tyto tři obrázky ukazují, jak hra v prvních fázích vývoje vypadala na různých enginech:

Zvětšit Zvětšit Zvětšit

Toto porovnání je už z testovacího levelu běžícího na Unreal Engine 3. Vlevo UE3, vpravo vidíte pro porovnání finální verzi. Jak vidno, kromě detailů se hlavně změnily barvy a vůbec atmosféra. Zatímco Resident Evil 5 na UE3 byl spíše do žluta, finální verze je do zelena.

Zvětšit Zvětšit

Na tomto obrázku je zase pro změnu vidět Chrisova assault rifle, která ve finální verzi není použita. Taky je zde na jeho paži patrné, že ačkoliv ve finální verzi stále vypadá, jakoby to maličko přehnal se steroidy, původně to bylo ještě horší.

Zvětšit Zvětšit

Zde je vidět nepřítel útočící židlí, což se do finální verze také nedostalo.

Zvětšit

Tento obrázek by měl ilustrovat základní koncept Resident Evil 5 - velký kontrast mezi stínem a světlem. Nepřátelé by měli vylézat ze stínu vytvořeného mostem. Jak sami vidíte, není to moc patrné. Možná proto nebyl nakonec Unreal Engine 3 použit.

Zvětšit

Následující sekvence ukazuje, jak se Chris původně vyhýbal útokům nepřátel. Aby hráč úhybný manévr provedl, musel zmáčknout sérii tlačítek.

Zvětšit Zvětšit Zvětšit
Zvětšit Zvětšit Zvětšit
Zvětšit Zvětšit Zvětšit
Zvětšit Zvětšit

A to je vše - nezapomeňte, že více o hře se jako obvykle dozvíte v našem zpravodajství.
zdroj: Gamesblog

chewiedc

Nejnovější články