Hráči Beat Saberu jsou příliš rychlí pro Steam VR
zdroj: Archiv

Hráči Beat Saberu jsou příliš rychlí pro Steam VR

11. 2. 2019 15:25 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Beta Steam VR se v pátek dočkala nečekaného updatu kvůli hráčům česko-slovenského Beat Saberu. Experti na tuhle rytmickou taneční hru se světelnými meči se totiž zvládají hýbat rychleji, než co Valve předtím považovalo za limit lidských možností. Systém vyhodnocoval jejich mistrovské kousky jako chyby ve čtení pohybu. Zřejmě zapomněl na to, že rytíři Jedi nejsou obyčejní lidé.

„Zvýšili jsme rychlostní limity nad rámec toho, co jsme považovali za hranici lidských možností na základě výsledků expertních hráčů Beat Saber,“ píše se v seznamu opravených chyb na Steamu. Maximální rychlost pohybu je jedním z vnitřních kontrolních mechanismů při programování ve virtuální realitě. Pokud se ovladače pohybují rychleji, než je „fyzicky možné“ hýbat rukama, vyhodnotí to program jako chybu.

zdroj: Archiv

K updatu se vyjádřil i jeden z programátorů Valve, Ben Jackson: „Jde o jednu z našich kontrol, v tomto případě se pracuje s tím, jak rychle můžou lidé hýbat zápěstím. Očividně to dostatečně motivovaní lidé zvládnou ještě rychleji, než jsme mysleli. 3600 stupňů za sekundu, jen si to představte!“

Steam VR stále funguje v betaverzi, takže si podobná škytnutí může dovolit. Beat Saber tam loni v květnu vyšel v předběžném přístupu a už stihl nasbírat skoro deset tisíc pozitivních recenzí. Stále jde o nejlépe hodnocenou hru pro virtuální realitu.

Oproti verzi pro PlayStation 4, kde vyšel na podzim, si do PC verze můžete přidávat vlastní hudbu. V obou verzích bez rozdílu pak pálíte spousty a spousty kalorií. Kvůli rychlosti a množství beatových kostiček jde o nenásilnou formu cvičení, při které si můžete dát pořádně do těla.

Nejnovější články