House: 3DTV se budou šířit rychleji než HDTV a hry rozhodnou
zdroj: tisková zpráva

House: 3DTV se budou šířit rychleji než HDTV a hry rozhodnou

23. 12. 2010 10:32 | Téma | autor: Petr Poláček |

Jsme pět let v generaci HD konzolí a počet domácností, které ještě nevyhodily svůj starý SD krám, je pořád moc veliký na to, aby se průnik HD dal považovat za většinový. S 3D televizory to však určitě půjde rychleji, proklamuje pro MCV šéf evropského PlayStationu Andrew House, ale nezapomíná ani na obligátní zadní vrátka: „Neřeknu, kdy se z toho stane běžná věc, ale myslím si, že adopce (3DTV) půjde rychleji než přestup ze standardního na vysoké rozlišení.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jestli se jeho slova naplní, o tom skutečně nebude rozhodovat malinkatý trh v ČR – jako vždy to připadne na vyspělé trhy v západní Evropě. A třeba ve Velké Británii spoléhá House na pomoc televizní společnosti Sky, jejíž důraz na vysílání ve vysokém rozlišení rozhodně k rozšíření HD televizorů v domácnostech napomohl velmi výrazně.

Pro nás je však nejdůležitější zejména role, kterou v předpovězeném masovém úprku za (pořád dost drahými) 3D televizory budou hrát hry: „Podle mého jsou výhody 3D mnohem zřetelnější v rámci nějakého interaktivního zážitku (myslí hru). Navíc je to jeden z 3D prožitků, ke kterému se mimo domov prostě nedostanete. Našim úkolem je hrát roli pionýra a evangelisty – musíme pomoci vývojářům, aby zpracování 3D ve hrách pojali správně. Už jsme v tomto ohledu udělali spoustu mravenčí práce a myslím si, že správně pojaté 3D ve hrách uvidíte už příští rok.“

Není snad třeba připomínat, že Sony tlačí 3DTV hlavně jako výrobce hardwaru, takže musí 3D tlačit na všech frontách a hry nevyjímaje. První pořádné pokusy už jsou na cestě, mezi jinými zejména nedávno oznámena akční adventure Uncharted 3, potažmo závodní titul MotorStorm 3 a střílečka Killzone 3. My jsme měli možnost vyzkoušet lákadla 3D hraní letos v létě (článek) právě přes 3DTV od Sony a malý testík jsme zakončili konstatováním, že hračka je to veskrze pěkná, ale prozatím příliš drahá. A tuto skutečnost by měl při svých úvahách asi zvážit i Andrew House. Snad kdyby 3D podpora ve hrách (a filmech také samozřejmě) byla opravdu tak úchvatná a ne pouze zajímavá, tak už ani ta cena tolik nevadila. Nechme však úvahy na příští rok, ten ukáže.

 

Nejnovější články