„Homefront chtěl vyzvat CoD a to není jen tak“, dí Pitchford
zdroj: tisková zpráva

„Homefront chtěl vyzvat CoD a to není jen tak“, dí Pitchford

16. 7. 2012 14:35 | Téma | autor: Aleš Smutný |

I když má momentálně Randy Pitchford z GearBoxu na starosti hlavně Borderlands 2 a její hladké vydání (opravdu jste už viděli In the Jungle trailer?), když se novinář optá na nedávno diskutovaný neblahý osud Kaos Studios a dobrého, leč ne dost dobrého Homefrontu, nebojí se odpovědět.

Zdůrazňuje ale jednu věc: „Snažím se moc neřešit záležitosti a byznys jiných lidí“. Ale holt, když už se někdo ptá...


Podle Pitchforda je celá kauza Homefront zvláštní a v něčem až ukázková. Hlavní problém dle něj byl v tom, že se THQ rozhodlo vytvořit na zelené louce hru, která měla jaksi konkurovat Call of Duty. „Hned od začátku se mi to zdálo podivné. Hned od prvních momentů. Podle mne to není nejlepší přístup“. Problém dle něj ani tak nebyl v příběhu, který spekuloval s útokem Severní Koreje na USA, to prý samotné hře nemělo nijak škodit.

Problémem je samotná myšlenka konkurence Call of Duty. „Když se pro tohle rozhodnete, musíte se do toho pustit se vším všudy“, říká Pitchford. „Musíte do toho hodně investovat. Nejde jen o to přemoci lídra na trhu hrubou silou, jde o to přechytračit jej. Hra musí být lepší, marketing a produkce musí být... vlastně všechno musí být větší a lepší“. Což je ono pověstné trefení hřebíčku do hlavičky. Homefront měl velký marketing, ale přiznejme si, i přes jeho rozsah, jistou originalitu a vlastně i vlezlost prostě nedosáhl dál, než k herním nadšencům. Ale Call of Duty je svým společenským vlivem mnohem dál a oslovuje i občasné hráče.

Nicméně to, co Pitchforda fascinuje nejvíc, je fakt, že bude Homefront mít pokračování, na němž pracuje Crytek. „Opravdu jsem je to nečekal, ne dokud to oficiálně neoznámili. Ale je tu jasně vidět, že se někdo rozhodl, že tuto hru vytvoří a snad se z ní stane zaběhlá značka. Zajímavé je, že THQ došlo k závěru, že Homefront stojí za další pokus, ale už s jiným vývojářem. Byl tedy problém ve vývojáři? Ve značce? S trhem? Se základní premisou? Nevím, kde si THQ myslí, že problém leží, ale zjevně to nevzdali“.

V tomto je skutečně krok THQ pozoruhodný. Je pravda, že Homefront, když odfiltrujeme tunu amerického patriotismu, disponuje na poli současných válečných FPS určitou unikátností, což jen tak někdo říct nemůže. Jeho spekulativní fikce mu propůjčuje celkem silný punc, který kdysi symbolizovala ona ikonická rudá hvězda (evokující severokorejskou vlajku) jako šátek přes oči odsouzeného. Otázkou je, zda to stačí, tedy alespoň na podruhé. A samozřejmě je i otázkou, zda má THQ stejné cíle nebo se spokojí s „pouhým“ místem na poli FPS bez megalomanských plánů.

Nejnovější články