Hirshberg: „Z Call of Duty se nestane další Guitar Hero“
zdroj: tisková zpráva

Hirshberg: „Z Call of Duty se nestane další Guitar Hero“

21. 4. 2011 11:19 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Hry ze série Call of Duty (recenze posledního dílu) se začínají vyrábět stylem, jemuž se říká „seká to jak Baťa cvičky“ a pomalu se začíná diskutovat, zda se nemůže série vydat stejnou cestou, jakou šel Guitar Hero – tedy vzestup do nebeských výšin, nadprodukce titulů, zevšednění a nakonec pád.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tomuto problému se věnuje i Activision a (nepřekvapivě) jej ústy Erica Hirshberga vyvrací. „Nad touhle otázkou jsme hodně přemýšleli. Mezi oběma značkami je ale velký rozdíl. Guitar Hero se vyšplhal rychle do nebeských výšek, a pak ale začal upadat. Call of Duty ale zaznamenává za svých sedm let existence pozvolný vzestup.“

„Guitar Hero byl nový žánr, nesmírně atraktivní, ale neobstál v testu času. Call of Duty je FPS žánr a ten je tu už desetiletí. Navíc Call of Duty má obrovskou, přetrvávající online komunitu hráčů, kteří z něj dělají možná nejvytrvalejší hru všech dob“. Jak už to tak bývá, s něčím určitě budeme moci souhlasit a s něčím bychom mohli polemizovat. Podívejme se na Hirshbergova slova a hlavně porovnání obou titulů blíže.

Rozhodně má pravdu v tom, že Guitar Hero byl samostatným žánrem. Navíc byl nákladným žánrem, protože bez kytary (později celé kapely) neměl cenu hrát a s ní byl dost drahý a tím spíše podléhal odchodu hráčů, kteří nebyli ochotni za nové a nové díly s minimální inovací dávat peníze. Na druhou stranu ale Call of Duty hrozí stejné nebezpečí – nedostatek inovací. Hirshberg sice tvrdí následující: „Activision nedostává vždy odpovídající ocenění za inovativnost. Přitom inovací máme mnoho a přichází další a další. Když se podíváte na seznam projektů a inovací v nich, je to výčet, pro který by jakákoliv firma zabíjela“.

Pokud něco pro Call of Duty současných let platí, je to minimum inovací a zamrznutí v jednom bodě a postupné zjednodušování. Na druhou stranu, celý žánr FPS je jen velmi pomalu se vyvíjející dinosaur, který představuje inovaci jen občas a když už, velmi často inovátor sám sejde na úbytě (Terminator: Future Shock). Pokud dostaneme každý rok takřka stejnou válečnou FPS, část trhu to může zasytit. Nicméně že by došlo k pádu jako v případě Guitar Hero? To určitě nehrozí, na to je FPS příliš stabilním žánrem a Call of Duty zjevně příliš oblíbenou značkou. Nyní jde jen o jedno – jak moc reálně budou nové díly inovativní. Nejde o to, zda značka zanikne či ne, ale o to, zda se udrží v nynějších sférách profitu.

Nejnovější články