Guitar Hero, True Crime a další končí, chystá se CoD pro Čínu
zdroj: tisková zpráva

Guitar Hero, True Crime a další končí, chystá se CoD pro Čínu

10. 2. 2011 11:49 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Update: Sotva vydáte článek, hned vám jej Activision doplní. Jedním ze směrů, kterým hodlá se sérií Call of Duty směřovat, je čínský trh, který má rád MMO založené na free-to-play modelu s mikrotransakcemi. Bližší specifikace o FPS, která se pro asijský trh chystá, nejsou známy. Co se týče DLC First Strike, který na X360 už vyšel a na PS3 se objeví 3. března - PC bude poslední v řadě, na této platformě vyjde "někdy v dubnu".

Původní zpráva: Dalo se to částečně čekat. Všichni by se měli třást při finančních hodnoceních a výstup ze čtvrtého kvartálu se v Activisionu neobjede bez ztrát. A pořádných. Pod katovskou sekeru rozpočtových škrtů padla série Guitar Hero a také True Crime. Activisionu se přitom v celkovém součtu dařilo dobře, celkový zisk vystoupal na 4,8 miliardy dolarů. Není divu, když máte v kapse značky Call of Duty: Black Ops a World of Warcraft s rekordním Cataclysmem, zisk se dobře hromadí. Jenže značkou úspěšného obchodníka je likvidace ztrátových projektů. A právě takovým se stal kdysi legendární Guitar Hero.

Tisková zpráva hovoří lakonicky a jasně. „Vzhledem ke klesajícím tendencím v žánru hudebních her, společnost rozpustí obchodní jednotku Guitar Hero, stejně jako distribuční oddělení. Vývoj značky Guitar Hero bude pro rok 2011 zastaven“. Stejný osud pak potkal i True Crime: Hong Kong, na němž dělali United Front Games. Hra podle analýz neměla šanci konkurovat GTA anebo Saint´s Row. UFG se vyjádřili celkem chápavě, co jiného jim také zbývalo. „Je nám líto, že nedostaneme šanci dokončit tento projekt s Activisionem, ale rozumíme důvodům. Souhlasíme s nimi, že musíme tvořit hry nejvyšší kvality a nic menšího. Možná zase někdy dostaneme šanci znovu pracovat společně, ale zatím směřujeme naší tvůrčí činnost jinam“. Mezi dalšími padlými jsou DJ Hero a třeba i Tony Hawk. A na co se Activision v roce 2011 zaměří?

Na nic nového. Rok 2011 je by se měl nést ve znamení osvědčených značek, o něž se Activision Blizzard opírá – Call of Duty, WoW, StarCraft II. Pokud pomineme možnost nové hry ze série Call of Duty, potenciál zisku leží především v DLC pro Black Ops. Ostatně kvůli tomu bylo zřízeno nové studio Beachhead, které se má starat jen a výhradně o digitální obsah pro Call of Duty. Znamená to tedy mimo jiné i to, že Diablo III v roce 2011 určitě nebude, stejně jako blíže nespecifikované MMO ze stáje Blizzardu.

Nejnovější články