Patrick Klug z Greenheart Games, jak se studio o dvou vývojářích jmenuje, vysvětluje: „Hráči postupem času zjistí, že jejich finanční zásoby dochází a postupně se zvyšuje šance, že jejich nový titul bude obětí pirátů. A jak jde čas, nakonec jejich studio zbankrotuje“. Co je na tomto pikantní, je fakt, že se na fórech hry objevilo nemalé množství hráčů, kteří si začali stěžovat, že hra není fér a dožadovali se nápravy.
Asi nejhumornější je příspěvek, jehož autor navrhuje, že by měl mít možnost vyvinout nějaké DRM. Nicméně konečné výsledky z prvního dne zase tak humorné nejsou. Game Dev Tycoon, který vyšel na PC a Mac, totiž za první den zaznamenal 93 procent všech registrovaných her z pirátské verze - tvůrci totiž nechtěli žádné ostré DRM a tak hru jde prostě registrovat. Číselně to bylo 3104 kopií z torrentů proti 214 zakoupeným. Tvůrci jsou si samozřejmě vědomi toho, že každý z pirátů by si hru nekoupil, ale i tak jde o čísla smutná. Samotný krok se zakomponováním pirátství do samotné hry jako systému na ztrestání, ale i výchovu pirátů je sice sympatický, ale v konečném důsledku asi nefunkční.