Ghostcrawler o WoW na iPadu, životnosti hry a obtížnostech
zdroj: tisková zpráva

Ghostcrawler o WoW na iPadu, životnosti hry a obtížnostech

31. 7. 2011 18:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

WoWko na konzolích, WoWko na tabletech, WoWko na telefonech...vývojáři z Blizzardu musí být upřímně na podobné dotazy alergičtí, protože podobné otázky dostávají v každém rozhovoru minimálně posledních pět let.

Z toho, že s tím nic nedělají a WoWko nadále zůstává na PC, Macku a na konzolích ne, se dá odtušit, jaký k tomu mají postoj. Na venek se však musí tvářit chápavě, třeba jako Greg Street (na fórech známý jako Ghostcrawler) z Blizzardu, když před několika týdny poskytl rozhovor anglickému Eurogameru. Kolegové z fanstránky WoWfan.cz, která spadá do našeho programu Games Fanatics, v rozhovoru odhalili několik myšlenek, které stojí za zmínku.

World of Warcraft na iPadu a konzolích

Už několikrát se mluvilo o možnostech konverze World of Warcraft na různé konzole nebo dokonce mobilní zařízení. Ani Ghostcrawler není proti. "Každý, koho znám, má iPhone nebo iPad, takže jsme velcí fanoušci těchto zařízení," říká v rozhovoru pro EG. "Pokud bychom byli schopni upravit hru tak, aby na nich fungovala, určitě by pro nás bylo zajímavé. Rozhodně to není nic, čeho se dočkáte za jeden nebo dva týdny, ale zajímá nás to a věnujeme se tomu." WoW na iPadu jsme vám dokonce již ukazovali, ale šlo jen o "streamování" přes webovou službu. Dočkáme se někdy funkčního rozhraní pro iOS?

Ani konzole by nemusely zůstat pozadu, přece jen to je trh, který se neustále rozrůstá, a pravděpodobně na nich bude v budoucnu hrát stále více hráčů. Podle Grega jsou tu však docela zásadní problémy, jejichž řešení by stálo hodně práce. Určitě budete všichni souhlasit, že WoW je koncipováno pro myš a klávesnici a gamepad by v boji s Ragnarosem asi neposloužil úplně nejlépe. Blizzard navíc nemá pro vývoj na konzole potřebné zázemí a pravděpodobně by stálo peníze a čas ho vytvořit. Ghostcrawler ale i tak říká: "Rádi bychom to udělali, pokud by to někdy dávalo smysl."

Jak dlouho WoW vydrží?

WoW je tu s námi již téměř sedm let, ale Ghostcrawler, jako jeden z předních vývojářů, stále věří, že života je v našem oblíbeném MMORPG ještě hodně. Jako klíčové pro další úspěšné přežití přitom vidí v pravidelném a co nejčastějším vydávání nového obsahu, s čímž má Blizzard přeci jenom trošku problém. Na druhou stranu, WoW je opravdu velká hra, což jakékoli snahy o rychlé úpravy a vylepšení znatelně znepříjemňuje a prodlužuje. Ostatně, sám Greg Street přirovnává vývoj WoW k obrovské bitevní lodi, kterou je opravdu těžké rychle otočit. Blizzard se však o to bude pokoušet tak dlouho, jak dlouho o to bude ze strany hráčů zájem = jak dlouho bude hra profitabilní. V Číně s tím asi problém nebude...

Více herních obtížností

Jednou z možných úprav, o které se na fórech diskutuje docela často, je obtížnost. Někomu už nestačí ani heroic, pro jiného je normal zase příliš těžký. Tvůrci z Blizzardu se nad tím zamýšlí také, zatím bez jakéhokoli výsledku: "Mezi schopnostmi hráčů je velký rozdíl. Sleduji mnoho dalších her a vidím, že by mohly nabízet třeba až pět levelů obtížnosti - a my nabízíme jen dva. Hodně o tom debatujeme, potřebujeme více stupňů obtížnosti?" Otazník na konci však nezní tak, že by s tím Blizzard v nejbližší době (datadisku) chtěl něco konkrétního dělat. Přeci jenom, přidání další obtížnosti by vyžadovalo masivní úpravy stávajícího obsahu, což by samo o sobě zaměstnalo celý tým na velmi dlouhou dobu. Ale stejně, uvítali byste další obtížnost?

Další informace a novinky ze světa WoW najdete na WoWfan.cz!

Článek byl na žádost Martina Schovance, držitele licence Eurogamer pro ČR, upraven.

Nejnovější články