GDS 2014: Pawel Miechowski - Výzvy v designu "serious" games
zdroj: Archiv

GDS 2014: Pawel Miechowski - Výzvy v designu "serious" games

25. 2. 2015 20:30 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Nezávislá hra This War of Mine se hned několikrát objevila v našich nominacích během vyhlašování nejlepších titulů loňského roku a označili jsme ji za nezávislou hru roku 2014. Skvělé ohlasy však sbírala i od hráčů z celého světa. Jeden z jejích tvůrců, sympatický scénárista Pawel Miechowski, strávil den vydání své hry v Praze, když přednášel na Game Developers Session 2014. A vy se nyní můžete podívat na záznam jeho zajímavého povídání, které věnoval úskalím vývoje her s vážným námětem.

This War of Mine zpracovává téma války z pohledu civilisty, což s sebou přináší řešení řady zásadních otázek či snad i problémů. Jak zpracovat nejen fyzické, ale také emoční překážky, které musí civilisté jako herní charaktery zvládnout? Jak vytvořit z hráče ideálního vypravěče? Jak přenést emoce z herních charakterů na hráče samotného? Jak to všechno skloubit se zábavnou a přitažlivou hratelností? A nakonec, jak mluvit o válce ve hře, která je ve skutečnosti protiválečná? Na to všechno Pawel během své přednášky odpovídá.

Video je v angličtině, opatřili jsme jej ale pro vás českými titulky (zapnete je ikonou v pravém dolním rohu).

Pawel Miechowski

Pawel pracuje jako scénárista v 11bit studios. Vystudoval žurnalistiku na Univerzitě ve Vratislavi. S prostředím herního vývoje je propojen už od střední školy: nejdříve jako animátor, později jako tester a nakonec jako PR manažer a autor herních dialogů, textů a příběhu – nejdřív v Metropolis Software a nyní v 11 bit studios.

Na závěr připomínáme, že všechny dosud vydané přednášky z GDS 2014 najdete ukryté pod tímto tagem nebo na tomto Youtube kanálu.

Nejnovější články