EA kupuje studio Respawn, tvůrce Titanfallu a chystané hry ze světa Star Wars
zdroj: Archiv

EA kupuje studio Respawn, tvůrce Titanfallu a chystané hry ze světa Star Wars

10. 11. 2017 13:03 | Téma | autor: Adam Homola |

Vydavatel EA se rozrůstá o nové vývojářské studio. Firma oznámila dohodu o zakoupení Respawn Entertainment, studia odpovědného za Titanfall a Titanfall 2. Obchod vyjde EA na 455 milionů dolarů, z čehož je 151 milionů v hotovosti, zatímco zbytek tvoří akcie, bonusy atd. Společně se studiem a jeho lidmi jdou pod křídla EA i jejich projekty, tedy zatím neoznámené pokračování série Titanfall, dříve oznámená, ale nijak blíže nepředstavená Star Wars hra a jeden titul pro VR.

EA s Respawnem dlouhodobě spolupracovala, ostatně právě oba Titanfally vydávala právě ona a minulý rok si u studia v podstatě objednala vývoj oné hry ze světa Star Wars. Akvizice ještě podléhá různým schvalovacím procesům, ale EA předpokládá její uzavření nejpozději na začátku příštího roku, jak oznámila v tiskové zprávě.

Poté se Respawn začlení do organizace EA Worldwide Studios, pod jehož hlavičkou najdeme například Criterion, DICE, Ghost Games, BioWare, nebo třeba Motive Studios. Přechod studia pod velkého vydavatele se na první pohled zdá velmi plynulý, přirozený a bezbolestný: šéf Respawnu Vince Zampella na stránkách firmy potvrdil, že akvizice nemá žádný vliv na vývoj stávajících projektů, nechystá se ani žádné propouštění či velká reorganizace, a sám Zampella šéfem studia zůstává i nadále.

zdroj: Respawn

Jednoduše se prozatím pojede dál tak, jako se jelo doposud. Nově jen s přístupem ke „zdrojům a podpoře“ EA, od čehož si Zampella slibuje lepší dlouhodobý růst. Respawn si také zároveň zachová firemní kulturu i kreativní svobodu, což znamená například možnost vytvořit si novou značku. Všechny budoucí projekty už bude ale vedení Respawnu pochopitelně plánovat společně s vedením EA.

Zampella na webu také zdůraznil, že studio neprodává kvůli finančním problémům nebo obecně špatnému stavu, kdy by byla záchrana velkého vydavatele potřeba. Prý jde skutečně jen o to dostat se k podpoře, zdrojům a know-how, které by jim měly pomoct při plnění dlouhodobých cílů.

Nebylo by to Kotaku, respektive Jason Schreier se svými kontakty, aby k akvizici nevyštrachalo ještě nějaké detaily. Předně měl o nákup studia údajně zájem jihokorejský vydavatel Nexon (mobilní Titanfall: Assault, f2p Titanfall Online), který také učinil první nabídku. Podle předchozí smlouvy studia s EA měl ovšem americký vydavatel třicet dnů na to nabídku dorovnat, což se nakonec rozhodl udělat.

Schreier se dostal přímo ke kupní smlouvě, do které jsou prý také zanesené bonusy spjaté s dosažením určitého skóre na Metacritic jak pro Star Wars hru, tak pro Titanfall 3. Je to teprve nedávno, co EA zavřela studio Visceral Games, kde se taktéž pracovalo na oznámené, ale nijak blíže nepředstavené Star Wars hře. Tu si mezi sebou nyní rozeberou jiné týmy a čeká ji zásadní změna konceptu.

Zrušení Visceral Games na jedné straně a ne zrovna levný nákup Respawnu na straně druhé může jen ilustrovat, jak „dobře“ to s vývojem hry od Visceralu z pohledu vedení EA asi vypadalo, na rozdíl od rozpracovaného Titanfall 3 a nejspíš i slibně vypadající Star Wars hry. Blízká budoucnost tak pro Respawn Entertainment vypadá celkem růžově. Co se studiem udělá nebo neudělá EA třeba za pět či více let je nyní ještě předčasné odhadovat.

Nejnovější články