Když se podíváte na statistiky (obrázek níže), tak z nich vyčtete, že Dota 2 v hodinách největší herní aktivity na Steamu dosahuje skoro stejné hranosti, jako ty největší multiplayerové pecky. A třeba takový multiplayer Modern Warfare 3 už DotA s přehledem předehnala. Na Counter-Strike sice ještě v hlavním herním čase nemá, ale když Amerika spí, DotA jasně vede. Což znamená silnou mezinárodní komunitu a parádní startovní bod. Valve prostě multiplayer umí. Team Fortress 2 je skvělý, Left 4 Dead 2 (kdy vyjde trojka?) taky a Counter-Strike netřeba komentovat.
zdroj:
tisková zpráva
Statistiky Dota 2. Zkuste si to sami porovnat s libovolnou hrou.
Není se ale čemu divit. Valve nabrali IceFroga, jednoho z nejvýraznějších “správců” původního modu pro WarCraft 3 a nesnaží se dělat žádné nové skopičiny. Proč znovu vymýšlet to, co už léta dobře funguje. Valve DotA 2 podporuje nadstandardně už teď, v betě, spoustou turnajů o zatreceně hodnotné ceny. Kdy DotA 2 vyjde, neví možná ani sám Gabe Newell, ale až to vyjde, tak za hru zřejmě nebudeme muset platit. Jak kdo. Pokud tedy s vydáním neudělá právně něco Blizzard, který taky připravuje svoji Blizzard DotA. Při nejhorším pro Valve by se ale musela DotA 2 možná jen přejmenovat, případně lehce upravit. Některé jednotky totiž kopírují ty z WarCraftu 3 až příliš okatě. Ale to rozhodne až pan soudce.