Vždycky je prý smutné vidět, jak jde někdo dolů, což jsou v tomto případě kamenné obchody, ale podle Gerharda se to dalo očekávat. Šéf Jagexu trefně podotkl, že internet nevznikl včera a že lidé pořád hrají hry, pořád je to velký byznys. Jen se byznys posunul trochu jinam, a pokud se kamenné obchody nepřizpůsobí, tak zemřou. Třeba taková síť GAME na tom není asi nejlépe, poslední dobou zavírá spoustu poboček (především v Anglii), ale třeba největší síť specializovaných herních obchodů GameStop se snaží, a koupila Spawn Labs pro streamované hraní a vlastní také digitální distribuci Impulse od Stardocku.
Souhlasí i Jason Kingsley, majitel studia Rebellion (Sniper Elite, NeverDead, Aliens vs Predator...): “Vždy jsem věřil, že by data měla proudit jen přes kabely a optická připojení. Je to reforma celého průmyslu a přesun od prodeje dat, která se dají distribuovat lépe, k nabídce jiného typu služby.” Kingsley také nesouhlasí s tvrzením, že by bylo nakupování v obchodech dobré díky profesionálnímu personálu, který dokáže kvalitně poradit. Osobní rady na sociálních sítích jsou prý na stejné, ne-li lepší úrovni.
S Gerhardem na panelové diskuzi BAFTA Question Time sponzorované GamesIndustry souhlasil i legendární vývojář David Braben (např. Elite, Kinectimals a The Outsider...). Podle něj je těžké si představit, že za deset let budeme kupovat hry zabalené v krabici. Rychlost internetu a různé limity pro stahování mohou kompletně digitální herní distribuci ještě pár let zdržet a je dost pravděpodobné, že příští generace konzolí ještě nějakou tu optickou mechaniku mít bude. Ale kupujete si snad dnes ještě hudbu na CD? Filmy na DVD/Blu-Ray? Kompletní digitální distribuce her je nevyhnutelná a je to pouze otázka času.